14:20 1402/02/25

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و سایر اعضا برگزار شد.
در حاشیه این نشست دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ضمن اشاره به پهنه معدنی گستردهٔ استان، گفت: به واسطه وجود معادن، حمل‌ونقل کامیون‌های فعال در این صنعت به صورت وسیع در استان انجام می‌شود و همین موضوع ایمنی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.
وی ادامه داد: سال گذشته در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل استان مصوب شده بود تا پنج نقطه بسیار مهم و خطرآفرین استان تا پایان سال ۱۴۰۱ و مابقی تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ ایمن‌سازی شود که اجرای این طرح آغاز شده اما قابل قبول نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در این راستا مقرر شد اگر تا پایان خردادماه سال‌جاری این مصوبه به مرحله اجرایی وارد نشد؛ راه دسترسی معادن پرخطر استان مسدود شود.
دکتر زینلیان اظهار کرد: از جمله مصوبات دیگر این کمیسیون، بررسی موارد مرتبط با مسیر دسترسی کارخانه ذوب آهن بود که در این راستا مقرر شد طبق مصوبات گذشته کمیسیون، مسیر دسترسی به این کارخانه اصلاح شود.
وی ادامه داد: باتوجه به مصوبات جلسه به این دلیل که پیشرفت اصلاح این مسیر دسترسی به اندازه کافی نبوده مقرر شد اگر تا پایان خردادماه سال‌جاری این مصوبه اجرایی نشود طبق نظر پلیس راهور به کارخانه ذوب‌آهن در تصادفات این مسیر سهم تقصیر داده و محدودیت تردد ذوب‌آهن توسط پلیس راهور به استانداری اعلام و متعاقباً اعمال شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ضمن تأکید بر حفاظت از راه‌های استان در برابر تندباد و ریزگرد، گفت: در این خصوص موافقت‌نامه‌ای برای کاشت درختچه‌ در طول مسیر برخی راههای شناسایی شدهٔ استان میان اداره کل منابع طبیعی استان و اداره کل راهداری استان انجام شد.
وی افزود: براساس این موافقت‌نامه مقرر گردید طی سه ماه آینده نسبت به اجرایی شدن این طرح اقدامات لازم انجام شود.

مطالب پیشنهادی