14:15 1400/07/26

به گزارش مفتاح و به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" عزیزالله بیان داشت: یکی از اقداماتی که در راستای هوشمندسازی در پلیس پیشگیری استان اصفهان صورت گرفته استفاده از بستر اینترنت برای ارسال الکترونیکی پرونده ها از کلانتری ها به دادسراها بود .

وی افزود: در همین راستا ارتباط الکترونیکی کلانتری ها با پزشکی قانونی نیز فراهم شد و دیگر شهروندان معطل نمانده و بلافاصله به صورت برخط پرونده آنها به پزشکی قانونی ارسال می شود.

رئیس پلیس پیشگیری استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون یک ماه است که بستر ارتباط الکترونیکی با دستگاه قضائی و پزشکی قانونی در تمامی کلانتری های استان فراهم شده اظهار داشت: لازم است تا در این خصوص به مردم اطلاع رسانی شود که بدانند از این پس می توانند به صورت الکترونیکی خدمات خود را از کلانتری ها و پاسگاه دریافت کنند.

سرهنگ سپهوند، اقدامات صورت گرفته را باعث افزایش سرعت ، دقت و کم شدن حجم ماموریت های کارکنان کلانتری ، کاهش تردد های بی مورد به کلانتری ها، عدم تاخیر در ارسال پرونده ها و نوبت دهی در مجتمع های قضائی و صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان دانست و گفت: با الکترونیکی شدن ارتباط کلانتری ها با دستگاه قضائی اخذ دستور از قضات به صورت برخط به کلانتری ها ارسال وضمن ابلاغ آنها به شاکیان پرونده ها اقدامات قانونی با سرعت بیشتری انجام می شود .

این مقام انتظامی اضافه کرد: سعی ما بر این است که تا هوشمند سازی را تا جایی پیش ببریم که دیگر نیاز به حضور شاکیان در کلانتری ها نباشد و مردم از منازل خود از طریق بستر اینترنت به صورت برخط شکایت خود را در سیستم کلانتری ها ثبت و از همان سامانه نیز روند پرونده شکایت خود را پیگیری کنند.

سرهنگ سپهوند اظهار داشت: البته دست یابی به این هدف بزرگ مستلزم یک سری امکانات و زیرساخت های لازم است که ان شاء الله گام به گام انجام خواهد شد و در آینده شاهد ایجاد کلانتری های تمام هوشمند خواهیم بود.

مطالب پیشنهادی