19:06 1401/11/12

به گزارش مفتاح، تمنایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ظهر امروز در نشست خبری چهل و یکمین جشنواره بین المللی با اشاره به اینکه اصفهان سیزدهمین دوره از جشنواره فیلم فجر را تجربه می کند، گفت: کمیته‌های مختلف مثل کمیته اکران، هنرمندان، اطلاع رسانی و تبلیغات، فضایی مجازی، برنامه های جنبی،  نظارت و اختتامیه  که از یک ماه قبل کارشان را شروع کردند، برای برگزاری  جشنواره فیلم فجر در اصفهان تشکیل شد تا جشنواره چهل ویکم در اصفهان بهتر برگزار شود.

بنا به گفته تمنایی  72 فیلم به دبیرخانه جشنواره آمد که   18فیلم  توانست مجوز حضور در جشنواره پیدا کند و این دوره  اصفهان از این رویداد بی نصیب نیست  و این دوره  کل فیلم ها در اصفهان به نمایش گذاشته می شود.

او در ادامه افزود: جشنواره فیلم فجر از دوشنبه ۱۷ دی ماه در اصفهان کلید  می خورد وهنرمندان در روز اول با حضور در گلستان شهدا با  تجدید میثاق با شهدا جشنواره  را آغاز وجشنواره  تا 23 بهمن ادامه خواهد داشت. فیلم های جشنواره  تا هفت روز اکران می شود و برنامه  اختتامیه در 24 بهمن برگزار خواهد شد.

تمنایی در خصوص پخش فیلم ها گفت: فیلم های جشنواره فجر در سینمای ساحل، فلسطین و سپاهان به نمایش در می آید که سینما سپاهان مختص اصحاب فرهنگ و رسانه است وهیچ گونه فروش بلیت ندارد.

دو ویژه برنامه هم در جشنواره فیلم فجر تدارک دیده شده است که بنا به گفته مدیر کل فرهنگ وارشاد برگزاری مراسم جشن مهر سینمایی ایران با برنامه جشنواره تلفیق می شود و از متخصصان هنر سینما در  پنج گروه تجلیل می شود. نمایش تولیدات فیلم کوتاه هنرمندان اصفهان نیز یکی از ویژه برنامه‌های جشنواره خواهد بود.

 او در ادامه به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در کنار نمایش فیلم در حاشیه جشنواره چهل ویکم خبر داد وادامه داد: ده کارگاه آموزشی در کنار جشنواره برگزار می‌شود و از اساتید اصفهانی برای آموزش استفاده  شده است. این کارگاه‌ها در سینما سپاهان و در صبح برگزار می‌شود که علاقمندان رشته سینما می‌توانند از این آموزش‌ها استفاده کنند.  

اجرای  12سرود خیابانی  با موضوع استکبار ستیزی، عفاف و حجاب و انقلاب اسلامی و توزیع  2500 پک فرهنگی به تماشاچیان  فیلم،  از برنامه های حاشیه ای جشنواره فیلم فجر است.

تمنایی در خصوص زمان نمایش فیلم‌ها گفت: فیلم‌های جشنواره با همان قیمت قبل و 40 هزار تومان به فروش می رسد و مردم می توانند با تهیه بلیت به تماشای فیلم‌ها بنشینند. فیلم ها در سه سانس 15، 18.30 دقیقه و 21 به نمایش در خواهد آمد.

مطالب پیشنهادی