13:43 1401/09/03

در نشست مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با استاندار و نماینده مردم اصفهان انجام شد؛ امضای تفاهم‌نامه و کلنگ‌زنی بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی تأمین‌اجتماعی در اصفهان

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان، در این جلسه که با حضور شهردار اصفهان، مدیران تأمین‌اجتماعی استان و جمعی از معاونان و مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی در محل استانداری اصفهان برگزار شد، دکتر میر هاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، ضمن گرامیداشت مجاهدت‌های شهدای امنیت، گفت: وظیفه ماست که دستاوردهای ارزشمند نظام را تبیین کنیم. چون در زمینه تبیین دستاوردها تاکنون کم‌کاری شده، گاهی صدای بدخواهان و معاندان بلند شده است.

او در ادامه افزود: من تقریباً دو هفته پیش در سازمان بین‌المللی تأمین‌اجتماعی در مراکش حضور پیدا کردم. 42 تجربه موفق تأمین‌اجتماعی جمهوری اسلامی در "ایسا" به عنوان الگوهای موفق پذیرفته شده و در این نشست که با حضور 360 صندوق بازنشستگی یا تأمین‌اجتماعی از کشورهای مختلف برگزار شد، عدد مجموع افراد تحت پوشش تأمین‌اجتماعی در 20 کشور، به اندازه نیمی از افراد تحت پوشش ما در سازمان تأمین‌اجتماعی نبود. کشوری که 3 میلیون جمعیت داشت، افتخارش  این بود که 30 درصد از جمعیت خود را تحت پوشش داده و ما با این ارقام بالای پوشش، کمتر به تبیین دستاوردها پرداخته‌ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، از جمعیت حدود 32 میلیونی کشور حدود 20 درصد، تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند که امروزه به برکت انقلاب ما شاهد این هستیم که بیش از 70 درصد جامعه تحت پوشش  بیمه‌های ‌اجتماعی هستند که این دستاوردی بسیار ارزشمند است و در سازمان تأمین‌اجتماعی بیش از 50 درصد کل جامعه را تحت پوشش داریم.

دکتر موسوی همچنین گفت: نرخ متوسط امید به زندگی در قبل از انقلاب 55 سال بود که اکنون به 77 سال رسیده است. بیمه تأمین‌اجتماعی یعنی آسایش و امنیت و با همه مشکلات و کاستی‌ها در حوزه تأمین‌اجتماعی، این خدمات امید به زندگی را در میان مردم افزایش داده است.

وی افزود: تعداد  کل درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی قبل از انقلاب تنها 20 مرکز درمانی بود که این عدد امروز به بیش از 390 بیمارستان، مرکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی رسیده که معادل 15 درصد مراکز درمانی کشور است و رشدی که در عرصه سلامت اتفاق افتاده، بسیار قابل توجه است.

دکتر موسوی  گفت: در طرح دارویار با همه مشکلاتی که وجود دارد، تمام قد در کنار عزیزان بخش درمان ایستاده‌ایم و با تمام توان تلاش می‌کنیم که ان‌شاءالله آثار این طرح بزرگ و ملی برای مردم مخصوصاً در زمینه کاهش پرداخت از جیب مردم ظاهر شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین افزود: با وجود مشکلات اقتصادی و شرایط کنونی که همه مردم در حوزه کسب و کار چالش‌هایی دارند، توانسته‌ایم حقوق‌های ماهیانه بازنشستگان را بموقع بپردازیم.

وی در مورد برنامه‌های توسعه ظرفیت‌های درمانی تأمین‌اجتماعی گفت: نزدیک 200 پروژه درمانی فعال داریم که هشت مورد از این پروژه‌ها، پروژه‌های بیمارستانی بزرگ هستند که طی یکی دو سال آینده، حدود 1500 تخت بیمارستانی را به مجموعه ظرفیت‌های درمانی کشور اضافه خواهد کرد.

دکتر موسوی در مورد پروژه بیمارستان 500 تختخوابی تأمین‌اجتماعی اصفهان گفت: پروژه ساخت این بیمارستان، در سال‌های گذشته مطرح شده و امروز با پیگیری‌های فراوان از جمله پیگیری‌های استاندار محترم اصفهان و نیز نمایندگان محترم مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به‌ویژه سرکار خانم شیخی، عملیات اجرایی این بیمارستان آغاز می‌شود.

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در این نشست، گفت: با ورود و رویکرد مجاهدانه مدیرعامل جدید سازمان تأمین‌اجتماعی، نقاط امید فراوانی در این مجموعه روشن شده و فعالیت‌های خوبی در حال انجام است و به طور کلی می‌توان گفت این سازمان از مجموعه‌های موفق و پرتلاش دولت سیزدهم قلمداد می‌شود. اما نارسایی‌هایی اغلب از گذشته وجود دارد که در چنین جلساتی بایستی مواردی که باعث نارضایتی بیمه‌شدگان شده را بررسی کنیم تا بتوانیم خدمت‌رسانی مناسب تری به مردم داشته باشیم.

پشتیبانی مناسبی از اصفهان نشده است

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی یکی از بخش‌های اصلی حوزه درمان کشور است، افزود: استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که به‌رغم نسبت بالای بیمه‌شدگان و داشتن رتبه نخست نسبت بیمه‌شدگان به جمعیت استان در کل کشور، به میزانی که این نسبت می‌طلبد سرمایه‌گذاری و پشتیبانی کاملی در استان اتفاق نیافتاده و بیمه‌شدگان از نوع خدمات و نبود برخی امکانات در شهرستان‌هایی که جمعیت قابل توجهی از بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در آنها حضور دارند، گلایه‌مند هستند.

استاندار اصفهان افزود: برای تعاملات بیشتر با سازمان تأمین‌اجتماعی، استانداری و شهرداری اصفهان متحد و پشتیبان یکدیگر هستند و شهردار اصفهان با تمام قوا پای این کار است تا به یکی از نیازهای مردم پاسخ مطلوب دهیم.

براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، پس از برگزاری این جلسه و با حضور مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی و مدیران استان، کلنگ احداث این بیمارستان به زمین زده شد.

مطالب پیشنهادی