12:04 1401/03/31
 
 

به گزارش مفتاح وبه نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، شهرام صانعی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل اظهار داشت: دو موضوع سرویس مدرسه و فرم دانش‌آموزی از موضوعات و چالشی در حوزه کاری اداره انجمن اولیا و مربیان است.

 

وی افزود: چالشی که امسال در حوزه سرویس دانش‌آموزی با آن روبرو هستیم، کمبود شدید راننده سرویس مدارس است که به دلیل شیوع بیماری کرونا و توقف فعالیت‌ها در حوزه سرویس مدارس، تعداد زیادی از رانندگان سرویس‌ها، مجبور به قطع همکاری و اشتغال در شغل‌های دیگر شده‌اند. 

صانعی گفت: اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل با برگزاری جلسات مستمر و فشرده ، در حال انجام رایزنی و برنامه‌ریزی با هدف کاهش آسیب‌های احتمالی پیش رو از طریق تعامل با دستگاه‌های مربوطه است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: یکی از دستاوردهای این جلسات مستمر، تفاهم برروی نرخ خدمات حمل و نقل دانش‌آموزی شهر اصفهان است که برای نخستین بار 4 ماه مانده به آغاز سال تحصیلی مورد تفاهم واقع شد که این مبلغ پس از تصویب در شورای شهر و ابلاغ فرمانداری به کلیه مدارس جهت اجرا، اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سایر مناطق استان نیز کارگروه ماده 18 حمل و نقل دانش‌آموزی در حال برگزاری جلسات مستمر و فشرده با اولویت تامین رانندگان مورد نیاز و تعیین نرخ خدمات حمل و نقل دانش‌آموزی هستند.

صانعی اذعان داشت: امسال نیز مانند سنوات گذشته هزینه سرویس مدارس توسط والدین به حساب شرکت‌ها واریز شده و مدیران مدارس نقشی در امور مالی سرویس‌ها نخواهند شد. 

انتخاب مدل و رنگ فرم مدارس بر عهده شورای مدرسه است

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص فرم دانش‌آموزی نیز افزود: با توجه به صراحت ماده 85 آئین نامه اجرایی مدارس، انتخاب مدل و رنگ فرم مدارس بر عهده شورای مدرسه و مابقی فرایند آن از انتخاب واحد تولیدی و انعقاد قرارداد، تا آماده سازی و توزیع آن با مدیریت و نظارت شورای انجمن اولیا و مربیان مدرسه صورت می‌پذیرد. 

وی خاطرنشان کرد: تاکید می‌شود مدیران مدارس مجاز به عقد هیچگونه قراردادی با تولید کنندگان فرم دانش‌آموزی نیستند. 

صانعی بیان داشت: تکریم متقاضیان، رعایت سهولت در دسترسی به واحد تولیدی، قیمت منصفانه توافق شده، تحویل فرم‌های آماده تا آخر مردادماه و گارانتی یک ساله از جمله شروط مهم قید شده در تفاهم نامههای منعقده، عنوان شده است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: لازم به ذکر است در موضوع فرم دانش‌آموزی نیز همچون سرویس، مدیران مدارس هیچ گونه نقشی در امورمالی مربوطه نخواهند داشت و هزینه تهیه فرم مستقیما توسط اولیا به حساب واحد تولیدی واریز می‌شود.

 

 

مطالب پیشنهادی