10:17 1401/02/20

به گزارش مفتاح، سعید ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان از رشد 40 درصدی بودجه امسال شهرداری خبر داد وگفت: بودجه سال جاری 13 هزار و 493 میلیارد که 3 درصد بودجه از درآمد ساختمانی و33 درصد از غیر ساختمانی تامین می شود و ما بقی نیز 11 درصد از واگذاری دارایی ها و 19 درصد از طریق تسهیلات وفروش اوراق مشارکت تامین می شود.

بنا به گزارش ابراهیمی 26 درصد مصارف بودجه جاری، 70 درصد تملک دارایی سرمایه ای و 4 درصد مصارف بودجه، تملک دارایی است.  بیشترین میزان بودجه در حوزه حمل و نقل وترافیک، عمرانی، تملک و خدمات شهری وحقوق دستمزد هزینه می شود. سازمان آتش نشانی، اتوبوسرانی و سازمان میادین، قطار شهری ومترو سازمان فرهنگی ، نیک اندیش بیشترین بودجه را دریافت می کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اطلاعات پروژه ها وفعالیت های شهرداری در سامانه سیگما وارد می شود گفت: به طور ماهیانه درصد رشد و شاخص پروژه ها در سامانه کنترل می شود. در سال جدید 1268 پروژه عمرانی، 181 پروژه پژوهشی، 257 پروژه فناوری و آی تی و 99 پروژه سایر در سامانه ثبت شده است. شاخص زمانی پروژه ها بدون قطار شهری 67.9 است که این شاخص وضعیت خوبی دارد، ولی  با احتساب قطار شهری به 35 درصد می رصد و در وضعیت اخطار قرار می گیرد.

سرانه هر شهروند 6 میلیون تومان است

او سرانه هر شهروند را در سال 99 بیش از دومیلیون تومان اعلام کرد و افزود: این سهمیه در سال 1400 بیش از 4 میلیون  ودر سال جدید 6 میلیون و 631 هزار تومان است.

ابراهیمی در ادامه نقشه هوشمند سازی شهر اصفهان را نقشه بالادستی در شهرداری اصفهان بیان داشت وادامه داد: یکی از میزهای تشکیل شده همین است. نقشه راه تکمیل شده و این سند برای توسعه شهر تهیه و تدوین شده است که تلاش می شود به این سمت حرکت شود.

اوراه اندازی  بانک فرایندها را یکی دیگر بحث های زیر بنایی در شهرداری مطرح کرد وافزود: این بانک باید به سایر ظرفیت‌ها و  سامانه‌ها متصل شود تا نتیجه مطلوبی دریافت شود.

اموزش کارکانان سازمان برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی نکته بعدی ابراهیمی بود. در این طرح 151 عنوان اموزشی در حوزه های مدیریتی، تخصصی و توسعه توانایی کارکنان اجرا شده است. 63 درصد اموزش ها در حوزه تخصصی، 12 درصد مدیریتی و 4 درصد مهارت عمومی بوده است.

برگزاری مسابقه برای دریافت طرح های پژوهشی نخبگان شهر واستفاده از ان ها در پروژه های شهری از دیگر اقدامات سازمان برنامه ریزی است. در سال 1400 جشنواره پژوهشی برگزار و 900 اثر در این جشنواره دریافت شد. در حال حاضر 28 پروژه در سازمان در دست اقدام است.

نیروی مازاد داریم

او در ادامه در خصوص نیروهای شهرداری گفت: در حال حاضر نزدیک به ده هزار نفر کارکنان مستقیم، مامور حجمی و شرکتی وجود دارد و 5 هزار نفر نیروهای پیمانکاری وخدماتی هستند. البته پاشنه آشیل ما تصویب نشدن آیین نامه استخدامی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی است.

او در ادامه افزود: سال گذشته با مجوز سازمان شهرداری ها قسمتی از نیروها تبدیل وضعیت شدند. در حال حاضر بر اساس چارت سازمانی دو هزار نفر نیروی مازاد وجود دارد، اما چارت سازمانی باید تغییر کند  ونیاز به اصلاح دارد.  امسال 400 نیرو بازنشسته خواهند شد و کمی مشکل نیروی مازاد حل خواهد شد. همچنین پرونده 816 ایثارگر به استانداری برای تعیین تکلیف ارسال شده که 140 نفر تاییده گرفتند و کارهایشان در حال انجام است ومابقی نیز در حال بررسی برای تبدیل وضعیت هستند.

او با تاکید بر چابک سازی و گرایش به تصدی گری در شهرداری گفت: باید به این حوزه ورود کنیم ولی باید به صورتی باشد تا امنیت شغلی کارمندان دچار مشکل نشود. البته در حوزه خدمات شهری و فضای سبز ورود کردند، اما متاسفانه کج سلیقگی وجود داشت ونارضاییتی به وجود آورد که باید اصلاح بشود.

بودجه اختصاصی به محله محوری موضوع دیگیری بود که ابراهیمی به ان اشاره داشت و ادامه داد: در سال اخیر 405 میلیارد تومان به 29 محله کم برخوردار تعلق گرفته است تا برای کاهش محرومیت در این محله‌ها هزینه شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه 1600 میلیارد بودجه مشارکت و سرمایه گذاری دیده شده است گفت: تلاش می کنیم به سمت سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی برویم، اما متاسفانه به دلیل سخت گیری هایی که در اصفان وجود دارد اصفهان شهر سرمایه گریزی است.

مطالب پیشنهادی