مدیر جهاد کشاورزی فریدون‌شهر گفت: از سطح ۸۰ هکتاری مزارع زیر کشت گل‌محمدی در این شهرستان پیش بینی برداشت ۱۵۰ تن گل‌ داریم که ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

علیرضا اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کار برداشت گل‌محمدی در این شهرستان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا تابستان ادامه دارد که در این مدت ۳۲۰ نفر مشغول کار می‌شوند.

وی افزود: به دلیل سردسیر بودن منطقه فریدون‌شهر و خنکی هوا کار برداشت گل در این شهرستان نسبت به سایر شهرهای استان با تأخیر یک ماه انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی فریدون‌شهر با بیان این که در این شهرستان ۴۰ کشاورز به پرورش گل‌محمدی مشغول هستند، افزود: سال گذشته ۱۲۰ تن گل از سطح ۸۰ هکتاری مزارع زیر کشت برداشت شد که امسال پیش‌بینی برداشت ۱۵۰ تن گل داریم که ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

اصلانی گفت: شش سال است که در این شهرستان کشاورزان به کاشت این محصول روی آورده‌اند و نبود کارگر و دستگاه‌های مکانیزه در کار برداشت اساسی‌ترین مشکل پرورش دهندگان گل است.

وی افزود: سه کارگاه استحصال گلاب و عرقیجات گل‌محمدی به صورت سنتی و صنعتی وجود دارد که پس از تأمین خوراک این کارگاه‌ها مابقی گل‌های تولیدی به صورت تازه و خشک کرده به خارج از شهرستان صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی فریدون‌شهر تصریح کرد: برای کشاورزان این شهرستان متوسط درآمد در هر هکتار گل‌محمدی ۶۵ میلیون تومان است.

مطالب پیشنهادی