6:48 1401/05/26

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار گفت:  خبرنگاران  در جهت رسالتی که دارند در جهت حفظ ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌اند. با توجه به همه چالش‌ها و نا امنی‌ها در کشور شاهد شرایط امنیتی بسیار مطلوبی هستیم.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان از عملکرد پلیس در زمینه برخورد با کنترل جرایم در چهارماهه ابتدای سال گفت وافزود: پلیس آگاهی در زمینه برخورد با باندهای سرقت ۱.۵ درصد و در دستگیری سارقان ۲.۷ درصد رشد داشته‌ایم. همچنین سرقت های خرد ۳.۷ درصد افزایش داشته است.

 

وی در خصوص سرقت های خرد وکابل های برق گفت:  همه دستگاه‌های مسئول باید توجه داشته باشند و شرکت مخابرات، برق باید در دفاع از بیت‌المال بیشتر دقت داشته باشند، اما متسفانه در این خصوص نتوانسته‌ایم  جلسات هدفمند  برای پیشگیری از این سرقت ها داشته باشیم. دستگاه‌ها در این زمینه اطلاعی از وظایف خود ندارند. باید تاکید کنم استانداری باید جلسات برای هماهنگی بیشتر بین دستگاه ها برگزار کند.

 

میرحیدری با اشاره به دستگیری چهارباند سرقت در استان اصفهان، گفت:  ۵۱ درصد کشف وقوع سرقت‌های مسلحانه را نیز داشتیم که عملکرد خیلی خوبی بوده است.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۱۶.۴ درصدی جعل و کلاهبرداری اضافه کرد: در زمینه کلاهبرداری نیز شاهد ۸.۴ درصد افزایش بوده‌ایم.

 

این مقام انتظامی در ادامه جلسه از افزایش وقوع جرم قتل در استان ابراز نگرانی کرد وگفت: وقوع قتل در استان  ۵۰درصد افزایش داشته است. کشف قتل نیز ۳۱ درصد افزایش داشته است. طبق آمار ۵۰ درصد قتل‌ها مربوط به نزاع است. جوانان با خرید اسلحه شکاری در نزاع ها به همدیگر شلیک می کنند و منجر به قتل می شوند که خانواده ها باید نظارت بیشتری بر جوان های خود داشته باشند و سلام روانی آنها را بررسی کنند.

او در ادامه باتاکید بر محرز نشدن قتل برای حادثه نجف اباد گفت: بیان علت حلق آویز شدن  این خانواده شهید که در نجف آباد اتفاق افتاد بر عهده دادگستری است، ولی از نظر ما حلق آویز شدن این خانواده قتل نبوده است و این موضوع برای ما در همان ابتدا محرز شد. 

او در ادامه  ۲۶ درصد از قتل‌های استان  را خانوادگی و ۷ درصد را مربوط به مسائل اخلاقی دانست. همچنین به کاهش ۲۳ درصدی تجاوز به عنف و۳۳ درصدی کشف وقوع جرم کاهش داشته است.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان در حوزه جرایم سایبری با بیان اینکه  یک هزار و ۳۰۷ سایت در چهار ماه امسال توسط پلیس فتای اصفهان رصد شده است، گفت: در این مدت  ۲۹ درصد کاهش جرم داشته‌ایم. پلیس فتا با اجرای ۶ طرح عملیاتی با ۸۸۸ سایت غیرمجاز برخورد کند.

 

 

او در ادامه از شناسایی  ۳۹۴ سایت فروش سلاح در اصفهان خبر داد وادامه داد: در این مدت با ۲۳۹ سایت غیر مجاز  برخورد و فیلتر شده است. همچنین با ۳۲۰ سایت فروش داروی غیرمجازبرخورد شده است. در این مدت برداشت غیر مجاز ازحساب 80 درصد، دسترسی غیر مجاز به داده ۱۷۴درصد و نشر اکاذیب ۱۲درصد رشد داشته است.

 

 

سردار میرحیدری با اشاره به تولید ۱۷۴ محتوای آموزشی برای پیشگیری از جرایم در حوزه پلیس فتا گفت:  ۳۴ هزار نفر از شهروندان با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ پلیس فتا در سال جاری تماس گرفته اند و از شهروندان درخواست داریم از این سامانه برای برخورد با سایت های غیر مجاز استفاده بهتری داشته باشند و در صورت دیدن تخلف با این شماره تماس بگیرند.

 

بنا به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان کاهش مواد مخدر در افغانستان ورود مواد مخدر سنتی با کاهش 50 درصدی روبرو بوده است. در 4 ماهه ابتدای سال

۱۱ تن و ۷۷۶ کیلوگرم مواد مخدر در استان اصفهان کشف شد که از این مقدار 9 تن تریاک بوده است ومابقی حشیش، هروئین و مورفین بوده است.

 

او در خصوص حوزه عملکرد پلیس امنیت اقتصادی گفت: در چهار ماه امسال دو هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال کشف کالای قاچاق ، ۱۰ درصد افزایش کالاهای مکشوفه و ۴۴ درصد میزان پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان و پرونده های قاچاق   ۵۸درصد رشد داشته است.

همچنین در بحث احتکار پنج هزار ۶۷۹میلیارد ریال مواد محترکه کشف شده که در این مدت  ۱۷۰درصد رشد داشته و میزان کشفیات نسبت به سال گذشته ۱۵۷درصد رشد داشته است.

 

فرماندهی امنتطامی استان با بیان اینکه ۲۰درصد کاهش تلفات درون شهری در چهارماهه ابتدای سال داشتیم، اضافه کرد: متاسفانه در تلفات  راکبان موتور سیکلت وعابران پیاده  رشد داشته است. اگر با کاهش تلفات درون شهری مواجه بودیم اما در بحث عابر پیاده مسن این آمارنگران کننده است و باید مسئولان برای این موضوع فکری بکنند.

او در ادامه افزود: در تصادف جرحی دو درصد کاهش داشته اما تصادف جرحی  ۵۰ برابر تصادفات فوتی است و هزینه های زیادی برای جامعه تحمیل می کند. همچنین با روند افزایشی تصادف برون شهری مواجه بودیم و بیشترین سهم وسیله نقلیه امسال سواری با ۳۵درصد و موتور سیکلت ۲۹درصد بیشترین ساعات تصادف بین ساعت ده شب تا 12 شب بوده است.

سردار میر حیدری با اشاره به کاهش ۲۲درصدی تلفات جانی در صحنه در تصادفات برون شهری گفت: اما تلفات سر صحنه تصادف بالاست و این آمار در جلسه استانی با حضور اساندار مطرح شده است.  آمار جرحی ۱۸درصد کاهش است. اما تصادف خسارتی در تصادف  برون شهری ۵۸افزایش داشته ولی  در در مجموع ۳۱درصد تصادف افزایش داشته است.

مطالب پیشنهادی