18:54 1400/05/02

سلسله افتتاحیه های "عید تا عید" شهرداری اصفهان؛ افتتاح 70 پروژه شهری در اصفهان

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایمان حجتی با بیان اینکه پروژه های خدماتی، فرهنگی، عمرانی زیادی در بخش های مختلف مدیریت شهری آماده افتتاح است که به همت مدیران و کارمندان بخش های مختلف شهرداری اصفهان، تکمیل شده، افزود: به دلیل تعدد پروژه‌های عمرانی و خدماتی که در بخشهای مختلف آماده بهره‌برداری است، افتتاحیه های هفتگی شهرداری اصفهان از رویداد " هر یکشنبه یک افتتاح" فراتر رفته و یک سلسله رویداد و افتتاحيه تحت عنوان "عید تا عید" برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: در فاصله عید سعید قربان تا عید سعید غدیر، افتتاحیه ها و رویدادهای زیادی را تقدیم شهروندان خواهیم کرد. البته به خاطر شرایط کرونا این برنامه ها بدون حضور شهروندان برگزار میشود. این افتتاحیه ها و رویدادها شامل بیش از 70 پروژه با ماهیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و عمرانی است که در اختیار شهروندان نقاط مختلف شهر قرار می گیرد. 

*افتتاح 4 بوستان و 7 خیابان

 وی اعلام کرد: در مجموع در قالب این پروژه ها 4 بوستان و 7 خیابان در مناطق مختلف شهر بهره برداری می شود.

حجتی در تشریح کلیات این پروژه ها افزود: بهره برداری از 15 پروژه جدید نورپردازی شهر اصفهان شامل نورپردازی برخی از پل های تاریخی، گذر سعدی، کتابخانه مرکزی، پل دفاع مقدس، پل شهید سلیمانی، برخی تکایای مجموعه تخت فولاد و ... با اعتباری بالغ بر220  میلیارد ریال از جمله این پروژه هاست که در شب عید سعید قربان با فرمان شهردار اصفهان انجام شد و به زیباسازی و افزایش حس نشاط در شهر کمک می کند. در بخش ارتباطات و پروژه هایی که از جنس ارتباط با شهروندان و رسیدگی به حل مشکلات مردمی است، رونمایی و بهره برداری از اپ "جهان نما" برای انعکاس و اطلاع رسانی بهتر مشکلات شهر به 137 از سوی شهروندان، با اعتبار یک میلیارد ریال و افتتاح اتاق گفتگو در شهرداری مرکزی از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در دستور کار قرار گرفته است که دسترسی شهروندان برای انتقال مسائل خود به مدیران شهری و همچنین میزان رضایت آنان را افزایش خواهد داد.

*ورود 45 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

بنا به گفته حجتی در بخش حمل و نقل عمومی، بهره برداری و رونمایی از 25 دستگاه اتوبوس جدید ایران خودرو دیزل 12 متری با هزینه ای بالغ بر 1000 میلیارد ریال و 20 دستگاه اتوبوس جدید اسکانیا به ارزش 1200 میلیارد ریال برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان و بهبود خدمت رسانی در حوزه اتوبوسرانی انجام خواهد شد  که از جمله پروژه های مهم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه سیاست های نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی برای خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان عزیز است.

* مجموعه فرهنگی ورزشی شاهنامه در منطقه 7 افتتاح می شود

مدیرکل ارتباطات شهرداری اصفهان، افزود: در حوزه فرهنگی، مجموعه فرهنگی ورزشی 18 هزارمترمربعی شاهنامه در منطقه هفت با اعتبار 156 میلیارد ریال شامل کتابخانه، فرهنگسرا، سالن ورزشی، بوستان و ... افتتاح خواهد شد. همچنین در شب عید سعید قربان، آغاز عملیات اجرایی خانه کودک را در راستای سیاست های شهر دوستدار کودک و احداث مجموعه فرهنگی شهرک رسالت را در منطقه دو شاهد بودیم.

وی در ادامه به 43 پروژه خطوط اصلی و کلکتورها، مخارن ذخیره، تصفیه خانه های تکمیلی و ایستگاه های پمپاژ برای انتقال و ذخیره پساب تصفیه شده در همه مناطق شهری از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان اشاره کرد و افزود: این پروژه ها به ارزش 2680 میلیارد ریال برای همه مناطق شهری با هدف توجه به محیط زیست، آبیاری فضای سبز شهر با آب های خاکستری در شرایط کم آبی و کمک به بهینه سازی منابع آب پایدار شهر تعریف شده است. از جمله این پروژه ها بهره برداری از کلکتور و خط انتقال پساب تصفیه شده از سپاهانشهر به صفه در منطقه 5 شهرداری اصفهان است. افتتاح خیابان نظام، آغاز عملیات اجرایی خانه موسیقی و افتتاح پاتوق شهری گنجینه حسین آباد از دیگر پروژه های منطقه 5 با مجموع اعتباری بالغ بر 1450 میلیارد ریال است.

*از افتتاح میدان شهدای هسته ای تا افتتاح بازار گل ارغوان و پارکینگ اردیبهشت

حجتی از دیگر پروژه های " عید تا عید" به افتتاح بازار گل ارغوان از سوی سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان اشاره کرد و افزود: این مجموعه به وسعت 6400 مترمربع شامل ۳۶ غرفه با اعتبار 1800 میلیارد ریال احداث شده است. 

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان اضافه کرد: در منطقه یک افتتاح پارکینگ اردیبهشت و خیابان شهید کلاهدوزان با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال را شاهد خواهیم بود. از دیگر پروژه های مهم مناطق، پروژه بزرگ افتتاح میدان شهدای هسته ای، خیابان سازی میدان ارغوانیه، خیابان روشن دشت و خیابان سلمان فارسی در منطقه چهار شهرداری اصفهان با اعتباری بالغ بر 7000 میلیارد ریال است که پس از سالها ساماندهی این نقطه از شهر، رفع گره های ترافیکی و همچنین سهولت تردد و دسترسی در این بخش از منطقه را طبق درخواست و مطالبه مردم به دنبال خواهد داشت و پروژه بسیار با ارزشی برای شهر و شهروندان منطقه چهار است.

وی در تشریح پروژه های منطقه 13 در مجموعه افتتاحیه های " عید تا عید" گفت: در منطقه 13 پروژه تعریض پل یزدآباد( زندان) با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال با هدف تسهیل تردد در این نقطه از شهر تکمیل شده و در اختیار شهروندان قرار می گیرد. آغاز عملیات اجرایی سه پروژه شامل زیرگذر اندیشه، قسمتی از حلقه حفاظتی شهر که در این منطقه واقع شده و همچنین کلنگ زنی مرکز جدید کنترل ترافیک شهر اصفهان از دیگر پروژه هایی است که در این منطقه آغاز خواهد شد.

* افتتاح ایستگاه آتش نشانی خانه اصفهان، احیای سرای خیار و پروژه های منطقه 15

حجتی پروژه های آماده افتتاح در منطقه 8 شهرداری اصفهان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 1500 میلیارد ریال پروژه در منطقه 8 در اختیار شهروندان قرار می گیرد که افتتاح ایستگاه آتش نشانی خانه اصفهان و افتتاح بوستان های پاکبان، گندم و مینا از جمله این پروژه هاست.

حجتی اعلام کرد: افتتاح خیابان بی بی مریم و آغاز عملیات اجرایی ورزشگاه امام خمینی(ره) و میدان امید نیز از پروژه های شهرداری اصفهان برای شهروندان عزیز منطقه 14 است که خیابان بی بی مریم با اعتبار 950 میلیارد ریال افتتاح می شود.

مدیرکل ارتباطات شهرداری اصفهان افزود: آماده سازی پروژه مرمت و احیای سرای خیار با اعتبار 220 میلیارد ریال، بازآفرینی گذر تاریخی چهارباغ عباسی با اعتبار 190 میلیارد ریال و طرح بازآفرینی و ساماندهی میدان امام حسین(ع) با اعتبار 100 میلیارد ریال نیز از پروژه های بازآفرینی در منطقه 3 شهرداری اصفهان است.

به گفته وی در منطقه 15 نیز، افتتاح خیابان مقداد دوم با اعتبار 110 میلیارد ریال، افتتاح نیروگاه خورشیدی ساختمان شهرداری منطقه 15 با اعتبار 10 میلیارد ریال، تکمیل پل قهجاورستان و سه کیلومتر از مسیر حلقه حفاظتی با اعتبار 1400 میلیارد ریال، از جمله افتتاحیه ها و پروژه های منطقه 15 است.

 

 

مطالب پیشنهادی