22:30 1401/08/25

 

به گزارش مفتاح،  مسئول مرکز بسیج سازندگی استان اصفهان سرهنگ پاسدار حسن عجمی  با تبریک روز ۲۵ آبان ماه، سالروز تشییع شهدای عملیات محرم و تبریک هفته بسیج وظایف بسیج سازندگی را محرومیت زدایی، فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی و خدمت رسانی به محرومان و رفع مشکلات نقاط محروم عنوان کرد.

 او با اشاره به تاسیس ۱۶۰۰ صندوق قرض الحسنه با رویکرد محلی گفت: هدف از این کار احیای سنت قرض الحسنه و پرداخت وام تسهیلات اشتغال به افراد نیازمند  است که در سال گذشته با افزایش ظرفیت وام های تبصره ماده ۱۶، حدود ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در جهت اشتغال وام پرداخت شده است. از محل پرداخت این تسهیلات ۱۲۰۰ نفر شاغل شده‌اند.

عجمی با  اشاره به اینکه در زمینه فعالیت های اقتصادی، ارائه مشاوره شغلی واجرای طرح های مشارکتی با کمیته امداد از ظرفیت های جهادی استفاده می‌شود، گفت: ۲۶۲۶ گروه جهادی، ۱۱۶ قرارگاه محلی و ۳۲ قرارگاه جهادی در فعالیت های جهادی مشارکت و حضور دارند.

 مسئول مرکز بسیج سازندگی استان اصفهان در ادامه از منعقد شدن تفاهم نامه نصب ۵۰۰۰ پنل خورشیدی ۵ کیلوواتی بر روی  پشت بام ها در نقاط محروم خبر داده است.

او با اشاره به اینکه این  تفاهم نامه  در کل کشور به امضا رسیده است، افزود: در این طرح  با استفاده از ظرفیت بانکها، افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و روستاها بتوانند از این پنل های خورشیدی استفاده و درآمدزایی داشته باشد.

 بنا به گفته عجمی سال گذشته ۵۱۰ پنل خورشیدی در مناطق محروم نصب شده است و امسال تاکنون ۱۰ درصد پروژه پیشرفت کرده است.  تجهیزو نصب پنل های خورشیدی توسط نیروهای داخلی انجام میشود  و به مرور برای نصب روی پشت بام ها آماده می شود.

 

 او در خصوص محرومیت زدایی از روستاهای استان گفت:  طرح محرومیت زدایی در سه شهرستان سمیرم فریدونشهر و نایین  و در80 روستا توسط گروههای جهادی در حال انجام است، که تاکنون مشکل آب چند روستا حل شده است. همچنین لایروبی قنوات، تامین آب کشاورزی، بررسی بندهای خاکی توسط بچه های جهادی در حال انجام است.

 

احرای آسفالت جاده بین مزارع کشاورزی

عجمی یکی از پروژه های بسیج سازندگی را اجرای آسفالت جاده بین مزارع و روستاها عنوان کرد و گفت: برای این طرح ۲۹۴۲ تن قیر تهیه شده  که برای آسفالت جاده های بین مزارع استفاده می شود. این طرح با مشارکت مردم و زیرسازی جاده ها انجام می شود.  در این پروژه ۵۵ درصد مردم مشارکت داشتند و جاده های خاکی مزارع بزرگ تبدیل به جاده آسفالت شده است.

او در ادامه تاکید کرد:  پیش بینی می کنیم با اجرای این طرح ۵۸۸ هزار و ۴۰۰ مترمربع جاده بین روستایی و مزارع آسفالت شود.

مسئول مرکز بسیج سازندگی استان اصفهان در خصوص حضور بسیج سازندگی برای ساخت و نوسازی مسکن محرومان گفت: ۲۹۹ منزل برای افراد تحت پوشش کمیته امداد ساخته شده و ۲۰۰ منزل توسط بچه های جهادی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ساخت و بهسازی شده است.

او از برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی (2)با هدف ترویج و تبیین جهادی و تبلیغ برای حضور مردم در حرکت های جهادی با شعار عدالت و پیشرفت خبر داد و اضافه کرد: هدف از اجرای این رزمایش استفاده از ظرفیت های مردمی برای برنامه های جهادی است. همچنین پاسداشت جهادگر شهید محسن حججی با سخنرانی سردار سلیمانی یکی از محورهای این همایش است. این همایش با حضور ۴ هزار جهادگر در شهرستان نجف آباد برگزار خواهد شد.

 

آمادگی بسیج برای بیابان زدایی

 او در ادامه از افتتاح ۲۱۰ پروژه در هفته بسیج خبر داد و افزود: افتتاح  کارگاه های اشتغال، صندوق های قرض الحسنه  از پروژه های هفته بسیج است.  از بیست و ششم آبانماه  به مدت ۱۰ روز ۱۲۰۰ گروه جهادی و ۱۲۰ قرارگاه محلی و ۳۲ قرارگاه منطقه ای در امر خدمت رسانی به محرومان وارد کار خواهند شد. این نیروها در حاشیه‌ی شهرها و مناطق محروم به فعالیت‌های جهادی در حوزه خدمات پزشکی و دندانپزشکی، فرهنگی واجتماعی و رفع مشکلات مسکن اقدام خواهند کرد.

 

او همچنین از آمادگی کامل بسیج سازندگی برای مبارزه با بیابان زدایی گفت وافزود: ما به منابع طبیعی اعلام آمادگی کرده ایم اما هنوز جوابی از آنها دریافت نکرده ایم. سال‌های گذشته طرح‌‌های بیابان زدایی در دشت سجزی، هرند و  آران و بیدگل با موفقیت  ۹۵ درصدی انجام شده است.  

مطالب پیشنهادی