20:10 1401/11/17

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پروش استان اصفهان در گفت‌وگو با برنامه سلام اصفهان رادیو اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که آموزش و پرورش باید انجام دهد کیفیت بخشی به ساختمان‌های مدارس است که در این زمینه سازمان نوسازی، مجمع خیرین و دولت اهتمام ویژه‌ای به این کار دارند و برای نمونه، در آستانه دهه فجر، ۲۷ پروژه آموزشی، پرورشی و پژوهشی در استان مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در طول یکسالی که مدیریت جدید آموزش و پرورش استان اصفهان استقرار یافته، روزانه حدود ۲/۵ کلاس درس در استان به همت مجمع خیرین مدرسه ساز و همچنین دولت احداث شده است، اما به علت افزایش جمعیت دانش‌آموزی استان به واسطه مهاجرت به اصفهان، نیاز به مسائل آموزشی و پرورشی افزایش یافته است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: طرحی به نام شهید سلیمانی را در سال اخیر اجرا کرده‌ایم که ۱۱۵ پروژه ورزشی برای دانش‌آموزان انعقاد قرارداد شد که از این میان، ۴۸ زمین چمن، ۱۲ مورد زمین ساحلی، ۱۴ مورد سالن چندمنظوره و ۴۰ کلاس درس تربیت‌بدنی بهره برداری خواهند شد که از این تعداد، ۳۷ مورد قبلاً افتتاح شده و ۵۷ مورد نیز به صورت متمرکز در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید و ۲۱ مورد باقیمانده آن نیز تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های طرح شهید سلیمانی این است که تمام این طرح‌ها در مدت یکسال آماده بهره‌برداری شده‌اند و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.
وی در حوزه کیفیت‌بخشی به مسائل آموزشی نیز تصریح کرد: کیفیت آموزشی در طول دوسال کرونا دچار تغییراتی شد و موجب افت تحصیلی و آموزشی شدیم و امسال هم با تعطیلی‌های ناخواسته‌ای مواجه شدیم و آن کیفیتی که مدنظر ما در حوزه آموزش بود، رخ نداد؛ اگرچه باید بدانیم عقب ماندگی ناشی از کرونا در کوتاه مدت جبران نخواهد شد با وجود اینکه ما از فرصت تابستان نیز برای آموزش و جبران عقب ماندگی نهایت بهره را بردیم.

ابراهیمی گفت: پس از پایان امتحانات نوبت اول، بلافاصله کمیته کیفیت‌بخشی به مسائل آموزشی در اداره‌کل نیز تشکیل شد و در مناطق و مناطق و نواحی نیز این اتفاق افتاد تا با هدف تجزیه و تحلیل نیمسال گذشته، کاستی‌های به وجود آمده با برگزاری کلاس‌های تقویتی، جبرانی و بازآموزی، کلاس‌های کنکور و استفاده از فرصت پنجشنبه‌ها و بعد از ظهرها این موضوع مرتفع شود چرا که قائل هستیم که اصفهان سرآمد همه امور از جمله آموزش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در حوزه پرورشی نیز، اعتکاف دانش‌آموزی بی‌نظیر بود؛ من شب گذشته در میان دانش‌آموزان معتکف شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل حضور پیدا کردم و جلوه‌های ویژه‌ای را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ مسجد در استان اصفهان میزبان اعتکاف دانش‌آموزی بودند که فراتر از پیش‌بینی ما این اتفاق افتاد و برخی از مدارسی که دانش‌آموزان در آن حضور دارند در آمار ما نیست و درحال جمع‌آوری اطلاعات هستیم.

ابراهیمی گفت: بزرگترین اعتکاف دانش‌آموزی کشور در مسجدسید اصفهان با حضور ۱۲۰۰ نفر انجام شد و کارهای خیلی خوب فرهنگی در آن رخ داده است؛ دانش‌آموزان حاضر در این مراسم معنوی جملاتی را بیان می‌کردند که امیدوارکننده است و نسل جوان و دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها افتخارات بزرگی را برای ایران اسلامی رقم خواهند زد.

وی در پایان با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز گفت: این روز، رزمایش بزرگی است که جهان به آن چشم دوخته است و من از فرهنگیان و دانش‌آموزان درخواست دارم که در این حماسه بزرگ حضور به هم رسانند.

مطالب پیشنهادی