17:46 1401/12/13

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد: افتتاح پروژه انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در سال آینده

 

به گزارش مفتاح، به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی صالحی با حضور در برنامه تلویزیونی زنده‌رود با بیان این مطلب گفت: یکی از مهم ترین دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم از ابتدا، تحقق مطالبات مردمی درخصوص احیای دائمی زاینده رود بود و علیرغم اینکه شورا از حیث قانونی وظیفه ای در این خصوص ندارد، اما چون ما منتخب مردم بودیم و زاینده رود مطالبه نخست مردم اصفهان است، این موضوع را در دست پیگیری قرار دادیم.

او از افتتاح پروژه انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان خبر داد و گفت: این قول را از سوی مدیریت ارشد استان به مردم اصفهان می‌دهیم که در سال آینده پروژه انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان با 70 میلیون مترمکعب آب افتتاح و تا پایان دوران فعالیت این دولت بخش زیادی از نیاز آب زاینده رود تأمین می‌شود.

او با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان نیز همچون سایر ذینفعان از حقابه‌داران زاینده رود به شمار می‌شود، افزود: تأمین حقابه مدیریت شهری از دیگر دلایل پیگیری این موضوع از سوی شورا بود، چراکه اگر این حق ادا نشود قادر به حفظ فضای سبز شهر، جلوگیری از فرونشست زمین و ایجاد جریان آب در مادی‌ها نیستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار با هدف تأمین این اهداف در شورای ششم شکل گرفت، توضیح داد: جلسات متعددی در شش ماهه نخست سال با حضور همه ذینفعان برگزار و تلاش شد تا در کنار توجه به نیاز مردمی و کشاورزی به زاینده رود با نگاهی دانشگاهی و تخصصی نیز به این موضوع پرداخته شود.

او اضافه کرد: خروجی این جلسات این بود که متوجه شدیم برای حل معضل زاینده رود نیازمند نگاهی نرم برای فهم مسئله در سطح شهر، استان و کشور هستیم و باید به جای چندصدایی، به صدا و مطالبه ای واحد در استان اصفهان برسیم تا حق زاینده رود چنانکه شایسته است ادا شود.

او تأکید کرد: دبیرخانه فرهنگی زاینده رود تلاش کرد تا در کنار مدیریت ارشد استان قرار بگیرد و نسبت به پیگیری مسئله و افزایش قدرت چانه‌زنی در ابعاد مختلف، نحوه مصرف آب در استان، پروژه انتقال آب و خارج شدن آب از استان تلاش کرده و موضوع را از حیث حقوقی و قانونی دنبال کند، چراکه تا قبل از این، جمع بندی روشنی از حیث حقوقی درباره زاینده رود وجود نداشت.

صالحی با بیان اینکه قبلاً به اشتباه چنین تصور می‌شد که مردم اصفهان نگاهی تجملی، گردشگرانه و تفرجگاهی به زاینده رود دارند، تأکید کرد: حالا با گذشت یک سال از فعالیت دبیرخانه توانستیم اثبات کنیم که زاینده رود رگ حیات یک تمدن و راه حل اصلی جلوگیری از فرونشست زمین است و یکی از مهمترین پایگاه‌های فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی به شمار می‌رود.

ا

مطالب پیشنهادی