10:00 1402/03/13
 
به گزارش مفتاح وبه نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی‌ (اصفهان)؛ بیش از پنج هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده ۱۷ استان و ۶۷ شهر کشور با دستور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شدند.
در استان اصفهان نیز همزمان با سراسر کشور آیین افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده استان برگزار و طی ارتباط تصویری با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ۱۹۹ واحد از مجموعه پروژه‌های در دست اقدام و نوسازی استان اصفهان افتتاح شد.
علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: واحدهایی که در این آیین به بهره‌برداری رسید، در ۶۵ پروژه تعریف شده محدوده‌های بافت فرسوده شهری استان اصفهان شامل شهرهای اصفهان، کاشان، شهرضا، آران و بیدگل، خمینی‌شهر، مبارکه، نطنز، گلپایگان و نجف‌آباد احداث شده‌اند.
 
وی اذعان داشت: برای احداث و نوسازی این واحدهای مسکونی ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نوسازی پرداخت شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان داشت: این استان به دلیل قرارگیری در منطقه مرکزی کشور و سابقه زیست و سکونت، اکثر شهرهای آن از بافت تاریخی و فرهنگی قابل توجهی در سطح ملی و جهانی برخوردار است لیکن علی‌رغم وجود چنین ظرفیتی، بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهرهای استان اصفهان در زمره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد.
وی  در ادامه افزود: از این میزان سه هزار هکتار را بافت‌های تاریخی تشکیل می‌دهد لذا در سطح استان اصفهان سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ۱۱ هزار هکتار بافت فرسوده به جز بافت تاریخی امکان پذیر است.
 
 
 
 

 

 

 

مطالب پیشنهادی