16:01 1401/06/30

 

به گزارش خبرنگارمفتاح، در آستانه هفته دفاع مقدس، سومین آیین تجلیل وتکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در رده های مختلف و در استان اصفهان همزمان با ساراسر کشور برگزار شد. نماینده ولی فقیه در این مراسم ضمن اشاره به آیات قران و مقام جهاد در راه خدا خطاب به ایثارگران گفت: اگر تشنگی، خستگی و گرسنگی برای شما که برای خدا قدم برمی‌دارید، پیش بیاید، اجر فراوانی برای شما در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از شما در جبهه ها این شرایط را درک کردید و اگر در مسیرتان ثابت قدم باشید اجر و ثواب شما محفوظ است.

آیت الله طباطبائی نژاد ضمن اشاره  به اتفاقات اخیر و برخی واکنش ها در این خصوص گفت: برخی رفتارهای نامناسبی دارند. باید منتظر بود تا علت حادثه مشخص شود اما برخی پیش داوری می کنند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه باید دشمن خارجی،  داخلی و نادان داخلی شناخته شود، گفت: باید آنها شناسایی شوند که معلوم شود دست آنها در دست کیست و به شایعات توجه نشود.

وی در ادامه با اشاره به مجاهدت پیشکسوتان جبهه ها گفت: اگر ما و یا بنیاد شهید وارگان های مربوطه اشتباه کردیم و یا انطور که لازم است از شما حمایت نکردند ، شما ناامید نشوید. شما همیشه ثابت قدم بودید ان شاالله اجر خودتان را به دست می آورید.  

در ادامه مراسم سیدرضا مرتضوی ضمن اشاره به اینکه ما از ابتدای انقلاب تاکنون در یک جنگ و دفاع مشروع ۴۳ ساله قرار گرفته‌ایم، افزود: در تمام این سال‌ها، جلوه‌های دفاع مقدس تغییر و این دفاع در حوزه‌های مختلف تجلی پیدا کرده است.

اخبار بیشتر

رهبر انقلاب اسلامی:صیانت کشور  تنها از راه مقاومت بدست می‌آید و نه تسلیم

استاندار اصفهان تاکید کرد:  در ابتدا مقتدرانه و با جان‌فشانی و پایداری تثبیت نظام انقلاب اسلامی را دنبال کرده‌ایم. در دوران دفاع مقدس و در یک جنگ نابرابر مقابل ایادی استکبار جانانه ایستادگی کردیم و با این ایستادگی در سال‌های بعد از دفاع مقدس نیز در مقابل تحریم‌های دشمن و شبیخون فرهنگی ادامه یافت.

 

مرتضوی با اشاره به اینکه ما شروع کننده هیچ جنگی نبوده ایم افزود: به همین علت  لفظ مقدس در کنار این دفاع آورده می شود.  اهتزاز کلمه لااله‌الاالله، ارتقای جایگاه معنوی و ترویج اسلام ناب از جمله این مشخصات بوده است.

 

استاندار استان اصفهان مقام و جایگاه پیشکسوتان دفاع مقدس را والا عنوان کرد وادامه داد: این عزیزان به دنبال کسب فضائل اخلاقی ومعنویت بودند که این خصوصیتشان باعث شد بارها امام ورهبر انقلاب غبطه این رزمندگان را بخورند.

 

بنا به گفته مرتضوی اگر قرار است حرکت دفاع مقدس استمرار  وپیروزی ها ادامه داشته باشد باید به معنویت و سرمایه اجتماعی توجه کنیم و مواظب باشیم به این عوامل خدشه ایی وارد نشود.

او افزود: دشمن به دنبال خدشه وارد کردن به این معنویت و سرمایه اجتماعی ورهبری است که باید با ایستادگی وهوشمندی با هجمه ها مقابله کنیم.

استاندار اصفهان در ادامه از تلاش های صورت گرفته برای برپایی موزه دفاع مقدس در استان اصفهان قددارنی کرد وافزود:  در سفر اخیر ریاست‌جمهوری به اصفهان، اعتباراتی برای تکمیل مجموعه فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس اصفهان در نظر گرفته شده و ۸۵ میلیارد تومان در این ارتباط اختصاص یافته است.  

در سومین آیین تجلیل وتکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس که همزمان به صورت کشوری برگزار می شد از 42 عنوان کتاب و شش کاب صوتی پیرامون شهدا ودفاع مقدس رونمایی شد.

مطالب پیشنهادی