12:31 1400/06/13

به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" سید مصطفی مرتضوی" در گفت وگو با خبرنگار  بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فرد شاکی پیامکی جعلی با عنوان ابلاغ الکترونیک قضائی را دریافت کرده و پس از ورود به لینک ارسالی و نصب اپلیکیشن، دسترسی به پیامک های وی اخذ و پس از این مراحل فرد مذکور مبلغ 345 میلیون و 240 هزار ریال ازحساب وی برداشت کرده است.

رئیس پلیس فتا اظهار داشت: همزمان با رسیدگی به این پرونده ماموران با شکایت مشابه دیگری از سوی یکی از شهروندان شهرستان نجف آباد روبرو شدند که با همین شیوه مبلغ 400 میلیون ریال از حساب وی سرقت شده بود.

سرهنگ مرتضوی گفت: سرانجام با پیگیری های مجدانه و تحقیقات و جستجوهای تخصصی کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان عامل اصلی این سرقت ها در یکی از شهرهای شمالی کشور مورد شناسایی قرار گرفت و ماموران با اخذ نیابت قضائی به محل مذکور رفته و با همکاری کارشناسان پلیس فتای این شهر متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه دربررسی های صورت گرفته مشخص شد علاوه بر استان اصفهان در استان های هرمزگان، آذربایجان شرقی، تهران بزرگ و کردستان نیز پرونده های مشابهی تشکیل شده به اعتراف صریح متهم در خصوص سرقت های صورت گرفته اشاره کرد و عنوان داشت: متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خاتمه با هشدار به شهروندان در خصوص این گونه کلاهبرداری ها اظهار داشت: شهروندان این نکته را باید مد نظر قرار دهند که هرگز پیامک های ارسالی از دستگاه های دولتی با شماره های شخصی ارسال نمی شوند و در صورت دریافت چنین پیامک هایی از سوی شماره های ناشناس به آنها اعتماد نکرده و از پیگیری آنها خودداری کنند.

 

مطالب پیشنهادی