9:52 1401/05/29

 

به گزارش مفتاح _مریم ابراهیمی دینانی/

یکی از حجاج کشورمان پس از انتشار تصویری از شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار خانه خدا در توئیتر، توسط نیروهای امنیتی سعودی دستگیر شده و همچنان با گذشت یک ماه از این اتفاق، در زندان است.

خلیل دردمند، از اهالی دُرچه اصفهان که همراه با مادرش به حج تمتع ۱۴۰۱ مشرف شده بود، پس از انجام مناسک حج تمتع در روز عید غدیر توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی در مسجدالحرام دستگیر و به زندانی که چند ایرانی در آنجا بودند، منتقل شد، اما پس از ۲ روز او توسط نیروهای سعودی فرا خوانده و به زندانی دیگر انتقال یافت.

گفته می‌شود که اتهام او «تصویربرداری» در جوار کعبه بوده و به همین دلیل پرونده قضایی برای وی تشکیل شده است.

این در حالی است که بسیاری از زائران کشورهای دیگر اقدام به عکس انداختن کرده و حتی نیروهای سعودی هم از زائران در ایام حج تمتع عکس می‌انداختند و کسی مانع این اقدام نشد.

گفتنی است امسال چند حاجی ایرانی به دلایل مختلف توسط نیروهای سعودی بازداشت و زندانی شدند که با تلاش نیروهای کنسولی و سازمان حج و زیارت آزاد شدند اما هنوز تلاش‌ها برای آزادی خلیل دردمند از بند سعودی ادامه دارد.


وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با پدر خلیل دردمند حاجیِ ایرانی که بعد از پایان مناسک حج در مکه مکرمه از سوی پلیس بازداشت شده است، ضمن احوالپرسی و دلجویی از خانواده وی، ایشان را در جریان اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه از ابتدا تا کنون قرار داد و تاکید کرد این وزارتخانه تمام توان خود را برای آزادی هر چه سریع‌تر این تبعه کشورمان به کار گرفته است.

امیر عبدالهیان تاکید کرد: این وزارت خانه تمام توان خود را برای آزادی هر چه سریع‌تر این تبعه کشورمان به کار گرفته است.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد با مساعدت عربستان، تنها بازمانده حجاج کشورمان به ایران باز گردد.

خاطر نشان می سازد امیرعبداللهیان، در خلال روزهای اخیر در گفت‌وگوی جداگانه با وزرای امور خارجه عراق و عمان خواستار مساعدت آنان برای آزادی سریعتر این تبعه کشورمان شد.

اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه نیز به صورت فعال موضوع را در دست پیگیری داشته و تا آزادی این شهروند کشورمان به انجام وظیفه خود عمل خواهد کرد و موضوع بطور جدی در دستور کار اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه قرار دارد.

 براساس اعلام رسانه های خبری یکی از حجاج کشورمان در روز عید قربان به بهانه انداختن عکسی از حاج قاسم با کعبه توسط نیروهای امنیتی سعودی دستگیر شده و همچنان با گذشت بیش از ۳۰ روز در زندان به سر می‌برد.

مطالب پیشنهادی