8:33 1401/06/27

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، هادی بنایی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، وجود سالمندان را نعمتی از نعمات بی شمار پروردگار مطرح کرد و اظهار داشت: درحال حاضر 76 هزار و 840 نفر سالمند بالای 60 سال تحت حمایت این نهاد هستند که 49 هزار و 612 نفر از آنها، زنان سالمند می باشند.

هادی بنایی با بیان اینکه بیش از 3 هزار نفر از سالمندان تحت پوشش این نهاد در سنین بالای 90 سالگی به سر می برند، ادامه داد: در پنج ماهه سال جاری سرانه خدمات ویژه به سالمندان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 980 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی یکی از نکات اساسی در حفظ سلامت سالمندان را توجه به تغذیه و بهداشت آنها دانست و ادامه داد: در سال گذشته نیز مبلغ 444 میلیون تومان به صورت نقدی و بیش از 2هزار بسته معیشتی به ارزشی بیش از 724 میلیون تومان بین این خانواده ها توزیع شد.

اخبار بیشتر 

نشست هم اندیشی حامیان طرح اکرام ایتام در اصفهان برگزار شد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد به برنامه ریزی های سال جاری در هفته تکریم سالمند اشاره داشت و افزود: توزیع بسته های سلامت، اهدای کارت های هدیه و دلجویی از خانواده های دارای سالمند، بازدید از سالمندان بستری شده در آسایشگاه ها، به صورت ویژه در این ایام انجام خواهد شد.

وی عمده مشکلات سالمندان را در زمینه های درمانی و تامین مسکن عنوان کرد و گفت: هزینه های درمانی، بهداشتی و تامین مسکن از جمله مشکلات اقتصادی این قشر است که کمیته امداد برای کاهش این دغدغه ها با مساعدت خیران و همکای مراکز نیکوکاری تلاش می کند.  

 
 
 

مطالب پیشنهادی