12:41 1401/03/31
 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در راستای رفاه حال و کاهش هزینه ارتباطی زائران خانه خدا، همراه اول تعرفه های ویژه و بسته های استثنایی رومینگ بین الملل را در ایام حج امسال برای استفاده در کشور عربستان ارائه کرده است.

 

امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت صوت، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با استفاده از شبکه های تلفن همراه کشور مقصد را سرویس رومینگ بین الملل می گویند و لازم است مشترکان حتما قبل از سفر با استفاده از کد دستوری «ستاره 10 ستاره 2911 مربع» نسبت به فعالسازی سرویس رومینگ بین الملل خود اقدام کنند.

 

تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول از تاریخ  21 خرداد تا 7 مرداد 1401 که مصادف با ایام تشرف است، می توانند برای مدیریت و کاهش هزینه های ارتباطی خود، با مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول یا ‌اپلیکیشن «همراه من» یا شماره‌گیری کد دستوری «ستاره 10 ستاره 29134 مربع» ‌‌اقدام به خرید و فعالسازی بسته های ویژه حج کنند. 

 

اقوام، دوستان و خانواده های حجاج که در ایران حضور دارند نیز در هر زمان می توانند نسبت به خرید این بسته ها برای مسافران شان در کشور عربستان اقدام کنند.

 

با توجه به طرح ها و بسته های استثنایی تدارک دیده شده ویژه این ایام، استفاده از «سیمکارت ایرانی» با بسته های رومینگ بین الملل، به صرفه تر از سیمکارت های عربستانی است و اپراتور اول پیشنهاد کرده حجاج از سیمکارت های همراه اول خودشان در عربستان استفاده کنند.
 
بسته ویژه ای که از 21 خرداد 1401 با قابلیت یکبار فعالسازی در دسترس حجاج قرار می گیرد، 1.5 گیگابایت دیتا به قیمت 180 هزار تومان با مدت اعتبار 60 روز از زمان فعالسازی است که حتی قبل از سفر هم به راحتی می توان از طریق درگاه فروشگاه آنلاین همراه اول خریداری کرد.

 

همچنین 4 بسته دیگر با مشخصات «500 مگابایت دیتا»، «3 گیگابایت دیتا + 10 دقیقه مکالمه هدیه»، «10 گیگابایت دیتا + 15 دقیقه مکالمه هدیه» و «30 گیگابایت دیتا + 30 دقیقه مکالمه هدیه» نیز طراحی شده که مشترکان همراه اول می توانند با استفاده از هدیه مکالمه با شماره های ایران یا عربستان تماس بگیرند و همچنین به تماس های از مقصد ایران و کشور عربستان پاسخ دهند. 

 

با استفاده از بسته های اینترنت رومینگ بین الملل، همه امکانات ارتباطی از جمله مکالمه و تماس تصویری با پیام رسان ها، دسترسی امن به پرتال های بانکی، درگاه های دولتی و اپلیکیشن های ایرانی برای حجاج مهیا است.

 

لازم به ذکراست که مشترکان، شرکت ها و سازمان ها می توانند این بسته ها را از ایران برای مسافران یا نمایندگان خود خریداری کنند؛ زیرا با خرید این بسته ها، سرویس رومینگ مشترک موردنظر نیز فعال می شود.

 

اپراتور اول همچنین تأکید کرده که روشن کردن گوشی و دریافت پیامک در سرویس رومینگ بی الملل هزینه ندارد.

مطالب پیشنهادی