به گزارش مفتاح, خیرالله رحمانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: اگر والدین شکایتی از نحوهٔ ثبت‌نام یا عملکرد نامناسب مدیران مدارس دارند، می‌توانند از طریق تماس با ادارهٔ ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات و یا از طریق سامانهٔ پاسخ‌گویی به شکایات به مسؤولین زیربط اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: در صورت ثبت شکایت در سامانهٔ پاسخ‌گویی به شکایات و درج اطلاعات و مشخصات، با فرد شاکی تماس گرفته خواهد شد و نتیجهٔ پیگیری به وی اطلاع داده می‌شود.

رحمانی ادامه داد: حتی این شکایات می‌توانند به‌صورت مکتوب به اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان، بخش ادارهٔ ارزیابی و عملکرد ارائه شوند تا پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شماره‌تماس مذکور جهت ارائهٔ شکایات 33340556 و سامانهٔ پاسخ‌گویی به شکایات نیز shekayat.medu.ir است.

وی تصریح کرد: هیچ‌گونه وجهی نباید در زمان ثبت‌نام توسط مدارس‌دولتی از والدین درخواست شود، اگر خلاف این امر رخ دهد تخلف صورت گرفته و قابل پیگیری است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین اظهار کرد: اگر در طول سال تحصیلی تحت عنوان بحث همیاری یا کمک به مدرسه از والدین درخواست وجه نقد شود، این امر داوطلبانه است و نباید اجباری توسط مدارس در این خصوص صورت گیرد.

وی در پایان عنوان کرد: لازم به‌ذکر است دریافت مبلغ حدود ۳۰ هزار تومان توسط مدارس دولتی به‌عنوان حق‌بیمه و موارد این‌چنینی قانونی است و هرگونه موردی غیر از این تخلف محسوب می‌شود.

 

فارس

مطالب پیشنهادی