13:13 1402/02/30

وزیر کشور در جریان بازدید از تالاب بین‌المللی گاوخونی: احیای تالاب گاوخونی بطورجدی در دستور کار دولت است

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در جریان بازدید از تالاب بین‌المللی گاوخونی گفت: امروز به منطقه شرق اصفهان و شهرستان ورزنه آمدیم و از تالاب گاوخونی بازدید کردیم.
وی افزود: مردم شهرستان ورزنه ولایتمدار، شهیدپرور و بزرگوار هستند و عمده فعالیت و معیشت‌شان در حوزه کشاورزی است.
وزیر کشور عنوان کرد: البته امسال در بخشی از زمین‌های شهرستان ورزنه، مردم کشت و زرع کرده‌اند و در ادامه به آب پاییزه نیاز دارند.
دکتر وحیدی با اشاره به اینکه وزارت نیرو به دنبال ساماندهی آب اصفهان است، گفت: این کار با تلاش استاندار و فرماندار شهرستان ورزنه در حال انجام است، امیدوارم مقدار آبی که مردم برای کشت نیاز دارند به آنها برسد.
وی افزود: البته الگوی کشت باید تعریف شود تا کشت با صرفه‌ انجام شود، در همین زمینه طرح‌هایی آماده شده که نیازمند منابع مالی است.
وحیدی خاطرنشان کرد: تالاب گاوخونی به مساحت ۴۷ هزار هکتار سرزمینی است که می‌تواند سه میلیارد متر مکعب آب را در خود جای دهد، اما برای احیای اکوسیستم این تالاب به ۴۵۰ میلیون سالانه آب نیاز دارد.
وی بیان کرد: مشکل تالاب گاوخونی کمبود آب است که امروز از نزدیک بازدید شد، احیای تالاب گاوخونی در دستور کار دولت است این تالاب به لحاظ زیست محیطی اهمیت ویژه‌ای دارد و امید است راهکارهای مناسب و مقتضی برای تحقق این امر را پیدا کنیم.
دکتر وحیدی گفت: وزارت نیرو در تلاش است حقابه تالاب را تأمین کند، امیدواریم با مدیریت منابع فعلی راهی برای احیای تالاب پیدا کنیم.
وی تأکید کرد: احیای تالاب در دستور کار جدی دولت است باید راهکار آن را پیدا کرد، راهکارهای احیای تالاب گاوخونی با دریاچه ارومیه متفاوت است. مشکل اصلی کمبود آب است و برای تأمین آن نیازمند یافتن راهکار هستیم و این موضوع با جدیت در دستور کار دولت قرار دارد.

مطالب پیشنهادی