10:11 1402/02/17

به گزارش مفتاح وبه نقل از  روابط عمومی دادگستری کل استان: حجت‌الاسلام و المسلمين جعفري رييس كل دادگستري استان اصفهان با اعلام اين خبر بيان داشت: با بررسي گزارش واصله از منطقه زيار مشخص شد تعدادي از افراد سودجو شروع به تغيير غيرمجاز کاربری بخش گسترده‌اي از زمين‌هاي كشاورزي كرده و پس از آن اقدام به ديواركشي و تفكيك غير قانوني اين اراضي نموده‌اند

وي افزود: متاسفانه علي‌رغم هشدارهاي اداره جهاد كشاورزي، اين افراد نه‌تنها اعمال قانون‌شكنانه خود را متوقف نكردند بلكه با سرعت‌ بیشتر اقدامات غيرقانوني خود را افزايش داده و اقدام به فروش اين زمين‌ها نمودند.

عالي‌ترين مقام قوه قضاييه در اصفهان ادامه داد: با طرح اين مسئله در شوراي حفظ حقوق بيت‌المال دادگستري استان، در راستای اجرای تبصره ي دو قانون حفظ كاربري اراضي كشاورزي اقدام گردید.

رييس شوراي حفظ حقوق بيت‌المال اظهار داشت: با هماهنگي‌هاي انجام شده و با نظارت و حضور میدانی دادستان عمومي و انقلاب مركز استان، مسئولان و مأموران جهاد كشاورزي و نيروي انتظامي بيش از 700 قطعه زمين تفكيك شده اعاده به وضع سابق گردید.

رييس كل دادگستري با هشدار به افرادي كه با نيت سودجويي دست به تغيير کاربری غيرقانوني اراضي مي‌زنند تاكيد كرد: دستگاه قضايي همواره با رصد مداوم اقدامات خلاف قانون، چنانچه با مسائل مشابه روبرو گردد اقدامات قاطع را در دستور كار قرار خواهد داد.

جعفري خطاب به مردم بيان داشت: مردم شريف استان توجه داشته باشند در زمان خريد زمين‌ها به ويژه در حاشيه شهرها و روستاها با استعلام از مراجع ذيربط از نوع كاربري زمين مطمئن شوند و چنانچه با موارد تغيير كاربري داده شده بدون مجوز روبرو شدند به هيچ‌عنوان فريب وعده‌هاي فروشندگان را نخورند و از درگير شدن خود در مسائل خلاف قانون و تشكيل پرونده‌هاي قضايي جلوگيري به‌عمل آورند.

رییس کل دادگستری استان در پایان تأکید کرد: اجرای احکام صادره در خصوص تصرفات عدوانی اراضی ملی، تغییر غیرمجاز کاربری اراضی و تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها در دستور کار مداوم شورای حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قرار دارد.

 

مطالب پیشنهادی