9:01 1396/12/24

 

به گزارش مفتاح، شهردا اصفهان آخرین نشست خبری خود را کمی متفاوت ودر سالن اجتماعات خانه مشروطیت که یک خانه تاریخی است، برگزار کرد. این بار اما شهردار ترجیح داد که به سوالات خبرنگاران پاسخ بدهد و از همان ابتدا خبرنگاران برای پاسخ گرفتن از شهردار پشت تریبون رفتند.

قدرت الله نوروزی، از راه اندازی مترو وعمل کردن به قول افتتاح خط یک در پایان سال ومحقق شدن اولین وعده خود، گفت. وی خبر داد، روز یک شنبه خط یک عملا افتتاح می شود، البته قرار است یک مسئول پایه بلند برای افتتاح حاضر باشد که در صورت نیامدنشان، خط راه می افتد تا در وقت مناسب افتتاح رسمی داشته باشد. شهردار البته این تلاش افراد برای راه اندازی خط یک و تلاش چهار ماه آنها را به پیشرفت چهارساله در مترو  تشبیه کرد، که در گذشته مترو این پیشرفت وسرعت عمل را به خود ندیده است.   

وی البته کاهش زمان حرکت قطار از نیم ساعت یه یک ربع  را مصداقی از فعالیت های مهم مدیریت قطار شهری دانست و قول داد  این زمان به ده دقیقه کاهش یابد والبته در اینده اصفهانی ها حرکت قطار در هر  دو ونیم دقیقه را تجربه کنند. 

شهردار اصفهان افزایش استفاده کنندگان از قطار شهری در اصفهان را یکی دیگر از فعالیت های صورت گرفته در دوره مدیریت شهری جدید عنوان کرد و افزود: در ابتدای حضور تیم مدیریت شهری جدید اصفهان ۱۸ هزار نفر در روز از مترو استفاده می‌کردند که خوشبختانه در شرایط فعلی این آمار به بیش از ۳۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: شب ها زیر زمین ولوله ای از کار و تلاش برپاست و شهروندان اصفهانی می‌توانند نمود عینی آن را با مراجعه به ایستگاه‌های قطار شهری ببینند و از نزدیک اقدامات سازنده مردان این شهر را مشاهده کنند.

ما با کتابخانه های عمومی مشکلی نداریم

شهردار در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مفتاح، مبنی بر بلا تکلیفی 27 میلیارد تومان بدهی شهرداری؛ بابت پرداخت نیم درصد درامد شهرداری به کتابخانه های عمومی، که از حساب شهرداری کسرو به حساب کتابخانه های عمومی بابت بدهیشان پرداخت نشده و میزان بدهی در حال حاضر گفت: خبرنگار اطلاعاتش کامل نیست. ما در جلسه ای با مسئول کتابخانه های عمومی مشکلات را حل کردیم. این پول باید به حساب انجمن کتابخانه ها می رفت که در اصفهان انجمنی وجود نداشت. اما ما مشکلات را با گفت گو حل می کنیم وموافق بسته شدن حساب شهرداری یا کتابخانه ها و یا شکایت نیستیم.

بودجه شهرداری به 3 هزار میلیارد می رسد

نوروزی از محقق شدن تنها 30 درصد از بودجه، از زمان تحویل سکانداری شهر گفت که البته با پیگیری هایی که انجام شده این درصد به 80 رسیده است. البته طبق گفته وی بودجه سال اینده شهرداری افزایش خواهد داشت و ایم رقم به سه هزاز میلیارد تومان می رسد.

 

شهردار اصفهان پیرامون پروژه مركز همايش هاي بين المللي و راکد بودن این پروژه ملی در اصفهان گفت: مرکز که در سال ۹۰ کلنگ زنی شد، قرار بود با کمک 100 میلیارد تومانی دولت در شهریورماه سال ۹۱ افتتاح شود اما در همان زمان دولت تنها 20 ميليارد تومان اين هزينه را پرداخت کرد.  مشکلات سرمایه گذاری و قراردادی از دلایل تأخیر در اجرای پروژه مرکز همایش های بین المللی بوده است.

 

بنا به گفته شهردار بخشی از اجرای پروژه در بخش خصوصی است که با مشکلاتی همراه بوده است وقسمتی که در دست شهرداری است پیشرفت 80 درصدی داشته است که عملا تا راه اندازی نشدن بخش خصوصی قابل استفاده نیست. دولت باید 65 میلیارد تومان اعتبار برای مرکز همایش ها هرینه کند تا شاهد پیشرفت این قول بزرگ در اصفهان باشیم.

 

شهردار اما در باره بی‌استفاده بودن مجمتمع های تجاری ساخته شده توسط شهرداری در نقاط مختلف شهر و استقبال نکردن شهردار به میدان امام علی معطوف کرد و گفت: مردم در این ناحیه قهر کرده اند وبا یک قهر مردمی روبرو هستیم. به دليل مشكلات مدیریتی در گذشته مورد قهر مردم قرار گرفته و به نوعی با عدم استقبال مردم مواجه شده است. در همین راستا با متوليان امر براي حل اين موضوع مذاكراتي را انجام داديم و به دنبال تعامل با مالكان و مردم برای رونق بخشیدن به این میدان هستیم.

نوروزی تاكيد كرد: مدیریت شهری به دنبال فراهم آوردن فرصت ها و در اختیار گذاشتن این مهم به شهروندان است تا كارآفريني در ميدان امام علي (ع) رونق گيرد؛ از همین رو تیم مدیریت شهری جدید اصفهان طي توافقاتي با انبوه سازان در نظر دارد شرایط جدیدی برای رونق این میدان به کار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تغيير در شرايط ساخت و ساز در سطح كشور و رونق بخشي مسكن مشکلات مربوط به مرکز همایش های بین المللی، جهان نما و ميدان عتيق رفع شود.

 

شهردار حضور مشاوران در شهرداری را کارگشا اعلام کرد وگفت: تعداد مشاوران کاهش داشته است واینها هزینه نیستند. بلکه در امور کارگشا هستند و تبدیل تحقق بودجه از 30 درصد به 80 درصد تلاش مشاورنا بوده است.

هیچ کسی در مجموعه مدیریت شهری به دنبال دگرگونی نیست

شهردار اصفهان با اشاره به تغييرات صورت گرفته در مجموعه مدیریت شهری، تاکيد کرد: تغيير مد نظر ما اصلاح است و هیچ کسی در مجموعه مدیریت شهری به دنبال دگرگونی نیست؛ براي ایجاد تغييرات باید زمینه های مورد نیاز فراهم شود؛ البته در شرایطی که مديري اعتقاد به برنامه هاي شهرداري نداشته باشد بايد تغيير صورت گیرد تا اهداف پيش بيني شده قابل دسترسي باشد.

وی اما گفت، قرار نيست همه مديران تغيير کنند چرا که همه آنها با برنامه هاي ما در تعارض نيستند؛ مجموعه مدیریت شهری به دنبال  استفاده از همه ظرفیت ها است و از کساني که بتوانند برنامه هاي اعلام شده را اجرا کنند، بهره می برد.

نقد منصفانه بکنید اما تخریب نکنید

نوروزی در گوشه ای از صحبت هایش به برنامه های نوروز شهرداری هم اشاره داشت و از برگزاری  500 برنامه متنوع  فرهنگي، هنري و ورزشي در 26 نقطه شهر خبر داد وگفت:  ستاد تسهیلات سفر شهر از 27 اسفند فعالیت خود را طی آیینی با عنوان آوای میزبانی در سه بخش، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، آغاز می کند.

وی اما به برخی جبهه گیری ها در مقابل شهرداری مبنی بر رعایت نکردن شئونات در برنامه های شهرداری از  اجراي سياست هاي فرهنگي با هدف شادکردن مردم گفت وادامه داد: ما به دنبال شاد بودن مردم ضمن تاکيد بر ارزش هاي ديني هستيم. برخي ارزش ها در طول زمان تغيير مي کنند.  البته برخي ارزش ها نيز ماند مسائل و شعائر ديني و مذهبي غیر قابل تغییر هستند.

وي گفت اظهارنظر برخی افراد در مورد عدم رعایت شعار مذهبی را قبول ندارد و حاضر به مباحثه با این افراد است، البته بهتر است افراد در اظهارنظرهای خود انصاف داشته  باشند و کرامت دیگران را زیر سؤال نبرند  و نقد منصفانه داشته باشند اما تخریب نکنند.

شهردار اصفهان در خصوص تذکر امام جمعه به تبلیغات دهه فجر گفت:  در دهه فجر اصلاحیه‌ ای امام‌ جمعه مدنظر داشتند که در 22 بهمن اعمال شد و شعار "برای ایران" به "برای ایران اسلامی" تغییر پیدا کرد، البته اگر اشکالاتی به نظر شهروندان رسید به بنده اطلاع دهند تا نسبت به رفع آن اقدام کنم، زیرا آن‌ قدر جرات داریم که به اشتباه خود اقرار کنیم.

مطالب پیشنهادی