9:26 1401/08/28

به گزارش مفتاح، تالار هنر اصفهان چهره زنان شهیده اصفهان را به تصویر کشید. زنانی که هر کدام می توانند الگوی برای جامعه وزنان امروز باشند اما ناشناخته باقی مانده اند. همایش تجلیل از 280 بانوی شهیده با عنوان ( سمیه) در تالار هنر اصفهان به همت دفتر تخصصی بانوان شهرداری اصفهان با حضور خانواده شهدا و زنان فعال اصفهان برگزار شد.  در این آیین مینو اصلانی رئیس سابق بسیج جامعه زنان و استاد دانشگاه ضمن گرامیداشت نام ویاد  ۲۸۰ شهیده اصفهانی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت:  در فتنه های آخرالزمانی جای امیدواری است. این فتنه‌ها موجب آبدیده تر شدن جبهه حق می شود و ما میتوانیم با توان تکیه بر توانمندی ها و توکل به خدا از این فتنه ها پیروز بیرون بیاییم.

او با اشاره به اینکه روش  مادرمان سیره قرار داریم، افزود:  اتفاقاتی که در حال رخ دادن است معادلات دنیا را بر هم زده که این به نفع جبهه حق است.

اصلانی  با تاکید بر اینکه باید برای نگاه توحیدی تلاش کنیم و با توکل به خدا اعتقاد خودمان را تقویت کنیم، ادامه داد: در آخرالزمان انسان یک شب کافر می شود و افراد خالص می توانند ثابت قدم در این مسیر ادامه راه بدهند. در این دوره دشمن بر روی شناخت انسان ها اثر می گذارد و شایعات و فن ها را با تقویت خودمان می توانیم حذف کنیم و جریان حق را دنبال کنیم.

او با تاکید بر اینکه در حوزه زنان و خانواده باید شناخت کامل پیدا شود، افزود:  ۲۸۰ زن شهیده استان اصفهان  به ما نشان می دهد که چگونه باید خودمان را بشناسیم و ثابت قدم باشیم. باید از دل تهدیدها فرصت به وجود بیاوریم. جوانان امروز نسبت به جوانان ده سال پیش  برون گرا هستند و باید از این قسمت برونگرایی آنها استفاده کنیم و با تقویت باورهای دینی و اعتقادی آنها وتقویت امید به آینده از این تهدید، فرصت به دست بیاوریم.

او تصریح کرد:  باید با استفاده از  اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی تهدید را تبدیل به فرصت کنیم. امروز آنچه در عالم اتفاق می‌افتد احساس احترام به زن و پوشش است. باید در مقابل بی پوششی بایستیم. امروز  دنیا به دنبال حجاب است  و جنبش های بزرگ در امریکا واروپا برای پوشش صورت گرفته است و نباید به این راحتی جبهه دفاع از حجاب را خالی کنیم.

 

این استاد دانشگاه  با اشاره به تاکید رهبر بر ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی گفت:  باید گفتمان کرد و ما می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و در وضعیت موجود از کرسی‌های آزاد اندیشی برای توسعه گفتمان انقلاب اسلامی استفاده کنیم. یکی از قسمت های مغفول  حیات بخشی به وجود نازنین خانواده شهدا می تواند فضا را تغییر بدهد و ایرانی یکپارچه بسازیم.

رئیس سابق بسیج جامعه زنان افزود: باید از این ظرفیت ها به صورت  هوشمندانه استفاده کنیم و در یک حرکت منسجم حرکت کنیم.  گفتمان علمی یکی از راه‌های است که به آن بی توجهی شده است و مردم از پیشرفت های علمی غافل شدند. باید این پیشرفت ها برای مردم ونسل جدید نبیین شود.

این استاد دانشگاه قوانین مصوب ایران در حوزه حمایت از زنان در دنیا را بی‌نظیر دانست وبیان داشت: البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید جوانان تلاش کنند آیین‌نامه‌ها اجرایی برای این قوانین نوشته شود.

 

کلاهدوزان عضو شورای شهر اسلامی استان اصفهان نیز در این ایین با تاکید براینکه وارد جنگی شده ایم که نیاز به حضور زنان دارد، افزود:  زنان در این جنگ ترکیبی مورد هدف قرار گرفته است وباید تکالیف ما به درستی انجام بگیرد و عملیات درستی داشته باشیم. در این جنگ ترکیبی  باید الگوی مناسبی ارائه شود و از زنان تاثیر گذار برای جنگ ترکیبی به درستی استفاده کنیم.

در این برنامه از خانواده بعضی از خانواده های چند شهید تجلیل به عمل آمد. همچنین مرضیه هوشمند و آرزو جعفری منتخبین برنامه عصر جدید با حضور در این آیین در حوزه دفاع مقدس هنرنمایی کردند.

مطالب پیشنهادی