12:55 1400/03/01

مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دیدار خود در واشنگتن توافق کردند که محدودیت موجود برای ساخت و استفاده از موشک های دارای برد بیش از 800 کیلومتر توسط سئول را بردارند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را رهبر کره جنوبی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مذاکرات با بایدن اعلام کرد.

پیش از این گزارش شده بود كه جو بایدن رئیس جمهور آمریكا با مون جه این، رئیس جمهور كره جنوبی در واشنگتن دیدار داشته است. ایالات متحده و کره جنوبی درباره همکاری جامع در مورد ساخت واکسن های ویروس کرونا توافق کرده اند. آنها همچنین تأکید  نمودند که خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره همچنان هدف اتحاد دو کشور باقی خواهد ماند و آمریکا و کره جنوبی قصد دارند رویکردی دیپلماتیک به اوضاع داشته باشند. رهبر کره جنوبی گفت که او از استراتژی رئیس جمهور بایدن در رابطه با کره شمالی استقبال می کند و بایدن بنوبه خود از گفتگو و همکاری بین دو کره حمایت کرد.

محدودیت های موشکی در ابتدا در اکتبر 1979 در زمانی تعیین شده بود که کره جنوبی فناوری ها اصلی و قطعات برای طرح های موشکی خود را از ایالات متحده دریافت کرد.ابتدا برد موشک های کره جنوبی 180 کیلومتر تعیین شده بود اما این میزان در سال 2012 به 800 کیلومتر افزایش یافته بود.

مطالب پیشنهادی