11:09 1401/11/08



به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان به منظور آمادگی جهت انجام سفرهای نوروزی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و نمایندگان ۳۲ دستگاه اجرایی استان تشکیل شد.
در این نشست دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: اصفهان همواره یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی بوده و هست.
وی ادامه داد: از طرفی محور گردشگری یکی از رویکردهای استان برای توسعه پایدار است از این رو باید بتوانیم از فرصت های پیش رو از جمله ایام نوروز نهایت استفاده را ببریم تا صنعت گردشگری استان ارتقاء یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تجربه سال گذشته در ایام نوروز کمک خواهد کرد تا در تصمیم گیری و اجرای برنامه های آینده تسلط بیشتری داشته باشیم، گفت: اقدامات سفر نوروزی یک بخش کالبدی دارد که شامل اسکان، حمل و نقل، بهداشت و ... می شود که قاعدتاً از اهمیت بسیاری برخوردار است و مسائل این حوزه ها باید در سریع ترین زمان ممکن و با همکاری میان دستگاه ها حل شود. دکتر زینلیان افزود: نوروز گذشته مسئولان و مدیران مربوطه شبانه روز تلاش کردند تا خاطرات خوبی برای گردشگران و مسافران رقم زده شود در ایام پیش رو نیز بایستی علاوه بر بخش دولتی بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد که در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، دانشجویی و ... فعال هستند با تمام توان همکاری کنند تا شاهد نوروزی شاد، ایمن و همراه با خاطرات خوب برای گردشگران باشیم.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و تبلیغات سوء علیه ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: بایستی با تمام توان تلاش کنیم تا نوروز با امیدآفرینی، شناخت واقعی دستاوردها و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی همراه باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان عنوان کرد: با هدف تعیین افق روشن برای مردم محتوای فرهنگی مناسب تهیه و در اختیار گردشگران قرار داده شود. ضمن اینکه خدمت رسانی به مسافران را از وظایف خود می دانیم این رویکرد مد نظر قرار بگیرد تا تمامی دستگاه ها برای نمایان ساختن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برنامه داشته باشند.
دکتر زینلیان اظهار کرد: ورودی استان از نقاط هدف است و باید به صورت ویژه برنامه ريزي و ساماندهي یابد تا با همکاری شهرداری ها و دهياري ها چهره زیبایی از اصفهان به گردشگران در ورودی های استان به نمايش گذاشته شود.
وی خاطرنشان کرد: کمیته ارزیابی و نظارت وظيفه قابل توجهي دارد و لازم است آمار و عملکرد تحلیلی سال گذشته و اقدامات دستگاه ها به ستاد منعکس شود تا با نگاهی روشن برای سفرهای نوروزی سال آینده تصمیم گیری کنیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: در راستای کاهش تصادفات جاده ای بایستی مجتمع های خدماتي رفاهی بین راهی تقویت شوند. با محوريت اداره كل راهداري و ميراث فرهنگي سمیناری مشخص با حضور مدیران مجتمع های رفاهی بین راهی استان برگزار و انتظارات از این مجموعه ها مطرح شود. وی ادامه داد: با هدف ارتقای عملکرد این مجموعه ها شايسته است رقابتی میان مجتمع های رفاهی بین راهی ایجاد شود و جایگاه هاي برتر مورد تقدیر قرار گیرند. طبق مصوبات گذشته مجتمع هایی که با رضایتمندی مسافران همراه نباشند، در تخصیص سوخت، تعرفه آب و برق و ... با محدوديتهایی مواجه خواهند شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: قصه های ناگفته زيادي در اصفهان وجود دارد که لازم است بنحو مقتضي و با زبان هنر براي مردم عزيزمان بيان گردد.
دکتر زینلیان افزود: شايسته است بخشی از تولیدات قصه های ناگفته به آداب و رسوم و ویژگی های خاص شهرستان های استان که از این منظر بسیار غنی هستند اختصاص یابد.
وی خاطرنشان کرد: باغ فدک بعنوان یکی از مراکز مهم اسکان مسافران شناخته می شود از این رو بایستی مشکلات سال گذشته این مجموعه مرتفع شود.
درخصوص اجاره خانه های مسكوني بدون مجوز به مسافران نیز با تأکید دکتر زینلیان مقرر شد اجاره اماکن در ایام نوروز تنها در چارچوب قانون انجام شود و برای حفظ شأن و جایگاه اصفهان از هر عمل غیرقانونی در این مورد جلوگیری و با خاطیان برخورد قضایی شود.

مطالب پیشنهادی