به گزارش مفتاح، مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به اتمام عملیات جستجو و نجات در روستاهای زلزله‌زده استان از آغاز عملیات اسکان اضطراری مردم زلزله‌زده خبر داد.

ابراهیم پرفند با اشاره به اتمام عملیات جستجو و نجات در روستاهای زلزله‌زده استان، بیشترین حوادث را مربوط به روستاهای قصر قجر، لنگر، بوربور و پسرکانلو اعلام کرد.

وی افزود: در این راستا تعداد 37 تیم امداد و نجات به مناطق زلزله‌زده استان اعزام شدند که با پایان یافتن کار جستجو و نجات و امدادرسانی، عملیات اسکان و تغذیه اضطراری مردم زلزله‌زده آغاز شد.

پرفند از اعزام تیم‌های هلال احمر از سایر استان‌ها خبر داد و گفت: در راستای امدادرسانی به حادثه دیدگان چهار4 تیم واکنش سریع از استان گلستان، سه تیم امداد و نجات از سمنان و سه تیم از سگ‌های آن ست به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

وی متذکر شد: تا صبح امروز نیز تعداد 500 تخته چادر، 500 تخته پتو و حدود هزار تخته موکت به این مناطق ارسال شد.

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی یادآور شد: در جریان زلزله دیشب تعداد 377 نفر مصدوم شدند که 57 نفر آنها در بیمارستان‌ها بستری شده و 26 نفر مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: همچنین دو نفر شامل یک دختر 12 ساله در روستای قصر قجر و یک پیرزن در روستای لنگر نیز جان خود را از دست دادند.

پرفند با بیان اینکه هم اکنون این سازمان در حال اسکان اضطراری مردم برای چادر زدن در محل‌هایی که خانه‌هایی خراب شده‌اند هستند، بیان کرد: در این راستا منازل مردم نیز از لحاظ میزان استقامت بررسی و در صورت نیاز چادر برای اسکان به آنها داده می‌شود.

وی در پایان از حضور رئیس سازمان امداد و نجات کشور از ساعت 4 صبح امروز در محل روستای قصر قجر به منظور هماهنگی و امدادرسانی سریع و به موقع خبر داد.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی