9:37 1400/07/17
 
 
 

آغاز جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهانبه گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ کارگردان مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: متناسب با شعار جشنواره گروه‌های کودک و نوجوان در بازه زمانی ۱۰ دقیقه‌ای قطعه‌ای ترکیبی از هنر‌های نمایشی، موسیقی و نمایش عروسکی را رونمایی و اجرا می‌کنند و به مناسبت یادبود و پاسداشت شهید علی لندی قهرمان نوجوان فداکار ایذه‌ای در سال جاری، تمثال‌هایی از چهره و قهرمانی وی در سالن افتتاحیه به اشکال مختلف به نمایش درمی‌آید.


سعید نصر افزود: دراین دوره از جشنواره 2 بخش آئینی و ارزشی تعریف شده است که یکی از این بخش‌ها مرتبط با کرونا با رویکردی بین‌المللی ارائه می‌شود.


وی گفت: آیتم دیگر این بخش در قالب هنری و با تعامل مخاطبان داخل سالن است که با موضوع “پروانه‌ها از شعله‌ها پروا ندارند” برگزار می‌شود.
مدیر اجرایی سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان هم، این دوره از جشنواره را از 6 کارگاه که سه کارگاه آن بین المللی است برخوردار دانست و گفت: در سی وچهارمین جشنواره بین الملی فیلم‌های کودکان ونوجوانان آثاری از ۱۷ کشور همزمان با اصفهان در ۲۳ استان دیگر به نمایش در می‌آید.


ایمان حجتی افزود: آئین افتتاح بزرگترین رویداد فرهنگی کشور علاوه بر صفحات جشنواره، از تیوا و شبکه اصفهان به صورت زنده قابل پخش و «سینما ساحل» با 2 سالن نقش‌جهان و زنده‌رود به عنوان خانه جشنواره در اصفهان و «سینما فلسطین» اصفهان میزبانان این دوره جشنواره است.


وی بیش از هفت فیلم را برای افراد دارای معلولیت به خصوص کودکان و نوجوانان نابینا و ناشنوا آماده اکران در سینما‌های مناسب سازی شده دانست و گفت: امسال در برنامه سینماسیار، فیلم‌های منتخب بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی در مناطق کم‌برخوردار اصفهان به نمایش در می‌آید.آغاز به کار جشنواره بین المللی کودک در فضایی خیال انگیز در اصفهان


حضور داوران و خبرنگاران نوجوان اصفهانی
مدیر اجرایی سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان حجتی گفت: در دوره از جشنواره حدود ۷۰۰ نفر متقاضی کودک و نوجوان در فراخوان داوری اصفهان شرکت کردند و ۳۷۰ نفر به صورت حضوری در یکی از سالن‌های اختصاص داده شده داوری می‌کنند و دیگر افراد به‌صورت آنلاین فیلم‌ها را داوری می‌کنند. همچنین ۱۰ نفر از خبرنگار نوجوان اصفهان، جشنواره را در کنار ستاد خبری جشنواره، پوشش خواهند داد.



ایمان حجتی گفت: یکی از اتفاقات خوب امسال جشنواره، این است که لوکیشن‌های چهار فیلم جشنواره در استان اصفهان واقع است و سازندگان این فیلم‌ها، اصفهانی هستند.آغاز به کار جشنواره بین المللی کودک در فضایی خیال انگیز در اصفهان
حضور فعال فرایبورگ، شهر خواهرخوانده اصفهان در جشنواره امسال
مدیر اجرایی جشنواره در اصفهان، ادامه داد: امسال یکی از فیلم‌های بین‌المللی پذیرفته شده، محصول شهر فرایبورگ شهر خواهر خوانده اصفهان بوده است. در زمینه دیپلماسی شهری با ارسال فراخوان، توجه آن‌ها برای شرکت در جشنواره امسال جلب شد؛ همچنین یکی از کارگاه‌های جشنواره امسال را یکی از اساتید «فرایبورگ» برگزار خواهد کرد.

 

نمایش فیلم برای کودکان بستری در بیمارستان
ایمان حجتی گفت: جشنواره برای پیروی از شعار خود، با اختصاص سالنی برای نمایش فیلم‌ها در بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع) همچنین در اتاق‌های بستری کودکان از طریق تلویزیون آثار جشنواره را اکران می‌کند.آغاز به کار جشنواره بین المللی کودک در فضایی خیال انگیز در اصفهان

۵۰ برنامه در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان
وی افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان همزمان با برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بیش از ۵۰ نقطه شهر رویداد‌های ویژه‌ای را برنامه ریزی کرده است و ۵۰ برنامه در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان برگزار خواهد شد.
سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش ازامشب تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ مصادف با ۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱ با شعار «سینما، سرزمین خیال» ادامه دارد.

مطالب پیشنهادی