پنج‌شنبه، 28 بهمن 1395 - 09:15

کارخانه تولید دوچرخه در کشور نداریم

به گزارش مفتاح، دومین نمایشگاه تخصصی موتورسیکلت، دوچرخه، اسکیت، اسکوتر، تجهیزات و صنایع وابسته عصر چهارشنبه در محل نمایشگاه بین المللی استان اصفهان اف...

به گزارش مفتاح، دومین نمایشگاه تخصصی موتورسیکلت، دوچرخه، اسکیت، اسکوتر، تجهیزات و صنایع وابسته عصر چهارشنبه در محل نمایشگاه بین المللی استان اصفهان افتتاح شد.

در این دوره از نمایشگاه که از 27 تا 30 بهمن ماه دائر است، 30 مشارکت کننده در 3000 متر مربع فضای نمایشگاهی به منظور ارایه آخرین دستاوردها، خدمات و محصولات خود گرد هم آمده اند.

این مشارکت کنندگان نمایندگانی از استان های اصفهان، تهران، قم، خراسان رضوی و کرمانشاه و همچنین نمایندگان فروش محصولات کشورهای چین، بلژیک و ایتالیا هستند که انواع موتورسیکلت های برقی، بنزینی، هیبریدی و انژکتوری، موتورسیکلت های سنگین، دوچرخه های برقی، حرفه ای و معمولی، دوچرخه ثابت، اسکوتر و اسکیت، تجهیزات و قطعات موتورسیکلت و دوچرخه، روان کننده ها و افزودنی های موتوری را ارایه می دهند.

حضور برندهای مطرح در صنعت موتورسیکلت و دوچرخه از ویژگی های بارز این نمایشگاه است. همچنین در حاشیه این نمایشگاه، به بهترین شعارها در حوزه ایمنی و فرهنگ سازی، کلاه کاسکت رایگان اهدا می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در حاشیه این نمایشگاه، با اشاره به اینکه در رویکرد جدید مدیریت شهری قرار است اصفهان به سمت شهر دوچرخه ها حرکت است، اظهار داشت: سال گذشته اولین موتورهای برقی تولید داخل در نمایشگاه اصفهان رونمایی شد.

علیرضا صلواتی برپایی نمایشگاه ها را براساس نیاز شهر دانست و گفت: برپایی دومین دوره نمایشگاه دوچرخه و موتورسیکلت نشان می دهد که دوچرخه آرام آرام جای خود را در اصفهان باز کرده و به صحنه شهر می آید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه سه دهه گذشته اصفهان شهر دوچرخه ها بود و کسبه، دانش آموزان، دانشجویان و ... همه با دوچرخه تردد می کردند، افزود: متاسفانه هر چه زمان پیش رفت با صنعتی تر شدن و ورود خودروها، دوچرخه ها به فراموشی رفت.

وی تاکید کرد: خوشبختانه دوباره آرام آرام بذر دوچرخه در شهر در حال جوانه زدن است و می توانیم با فرهنگ سازی از طریق نمایشگاه و همچنین عرضه دوچرخه های معمولی برقی به شهروندان به روند چند دهه گذشته برگردیم.

صلواتی با تاکید بر اینکه تکلیف شهرداری اصفهان فراهم کردن بستر مناسب برای دوچرخه است، تصریح کرد: در این نمایشگاه تعداد زیادی فروشگاه دوچرخه در حال عرضه کردن محصولات خود هستند.

وی با اشاره به اینکه اکنون در کشور کارخانه تولید دوچرخه نداریم، اظهار داشت: با این وجود نمایشگاه سال گذشته و امسال موجب شد که دوباره به سمت دوچرخه برگردیم و اکثر نمایندگی ها و کارخانجات تولیدات خود را عرضه می کنند و این نشان از بازگشت به حمل و نقل پاک در شهر اصفهان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد: با حمایت های شهرداری اصفهان از موضوع حمل و نقل پاک در شهر اصفهان، می توان تا پیش از سال 1400 به سهم 10 درصدی دوچرخه دست یابیم.

وی در خصوص بسترسازی شهر اصفهان برای تردد دوچرخه ها، بیان داشت: ابتدا باید زیرساخت استفاده از دوچرخه در شهر فراهم شود و بعد از فرهنگ سازی در مرحله سوم باید با ارائه تسهیلات خرید، دوچرخه را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

صلواتی افزود: در بحث زیرساخت ها آرام آرام مسیرهای دوچرخه در اصفهان در حال گسترش است و اکنون مسیر خیابان کمال اسماعیل تا باغ گلدسته را در دست اجرا داریم و کاملا مسیرها ایمن، استاندارد و مطابق الگو انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 60 کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر اصفهان داریم، بیان داشت: شاید بخشی از این مسیر به دلایلی قابل استفاده نباشد اما به دنبال احیا آنها هستیم. همچنین در مسیرهای جدید طراحی 100 کیلومتری در اصفهان داشته ایم و احتمالا امسال 10 کیلومتر آن احداث و سال آینده نیز به اتمام می رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان همچنین ادامه داد: سال آینده بودجه ای نزدیک 30 میلیارد ریال برای توسعه دوچرخه در سطح شهر اصفهان پیش بینی شده که امیدواریم مسیرها را گسترش دهیم.

وی همچنین به موضوع فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: در این راستا پویش مردمی "ترافیک با شعار هوای اصفهان" وجود دارد که محور اصلی آن در سال 95، دوچرخه بود و در سال آینده نیز موضوع دوچرخه در کنار دیگر برنامه های پویش خواهد بود.

صلواتی با بیان اینکه براساس تصمیم شهردار اصفهان نوروز امسال فضای شهر، فضای دوچرخه خواهد شد، بیان داشت:در گام سوم نیز بحث ارائه دوچرخه و حمل و نقل پاک به صورت ویژه به شهروندان ارائه خواهد شد.

وی همچنین بیان داشت: قرار است سال آینده در 1000 نقطه شهر گیره های ویژه پارک دوچرخه را در مدارس، مساجد، اماکن تجاری، آموزشی، ایستگاه های اتوبوس و بی آر تی، تعبیه خواهد شد تا مشکلی برای پارک آنها در سطح شهر ایجا نشود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: سال آینده بحث دوچرخه را به حمل و نقل عمومی متصل کنیم بدین معنا که مسیرهای دوچرخه را به ایستگاه های اتوبوس و بی آر تی متصل خواهد شد.

 

منبع: اقتصاد بازار

مطالب مرتبط

468 نفر در اصفهان داوطلب نماینگی مجلس شدند

به گزارش مفتاح، حسین سیستانی اظهار کرد: در روز آخر ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس، ۱۹۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۶۶ نفر مرد و ۲۷ نفر زن هس...

طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان تعطیلی ندارد

به گزارش مفتاح و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در راستای تکریم اباب رجوع و تسریع در روند خدمت رسانی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسک...

کاهش متوفیان حوادث ترافیکی/ افزایش 13 درصدی مصدومان ترافیکی

به گطارش مفتاح و به نقل از گزارش منتشر شده پزشکی قانونی متوفیان حوادث کاهش را نشان می دهد، در دو ماهه اول سال جاری ، 154 نفربه دلیل حوادث ترافیکی جان....