چهارشنبه، 11 تیر 1404 - 10:44

چگونه شکایت کنیم و از کیفیت خدمات بیمه سلامت مطمئن باشیم

سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانه های گزارش مردمی، بازرسی های میدانی و رسیدگی به شکایات، تلاش می کند از حقوق بیمه شدگان در برابر تخلفات مراکز درمانی دفاع کند.

به گزارش پایگاه خبری مفتاح و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:سازمان بیمه سلامت ایران در گزارشی روند بررسی کیفیت خدمات موسسات و مراکز درمانی طرف قرار داد خود را برای بیمه شدگان تشریح کرد.به گزارش وبدا، روند بررسی کیفیت خدمات موسسات و مراکز درمانی طرف قرار داد با این سازمان و چگونگی شکایت از کیفیت خدمات با توجه به پرسش های بیمه شدگان در گزارشی مطرح شده که شرح آن در ذیل آمده است.

نظارت بر خدمات درمانی و بیمه‌ای

در نظام سلامت، نظارت یکی از اصلی‌ترین ابزارهای تضمین کیفیت و شفافیت خدمات است. سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانه‌های گزارش مردمی، بازرسی‌های میدانی و رسیدگی به شکایات، تلاش می‌کند از حقوق بیمه‌شدگان در برابر تخلفات مراکز درمانی دفاع کند. در این بخش، پرتکرارترین سؤالات شما درباره مسیرهای گزارش تخلف، پیگیری شکایات و برخورد با مراکز متخلف پاسخ داده شده است.


چگونه شکایت کنیم و از کیفیت خدمات مطمئن باشیم؟


با شماره گیری 1666 یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.


در صورت مشاهده تخلف از سوی بیمارستان یا مرکز درمانی، چه اقدامی انجام دهیم؟


تخلف مورد نظر را به شماره 1666 اطلاع دهید.


چگونه شکایت ثبت‌شده را پیگیری کنیم؟


با شماره گیری 1666 یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به بررسی شکایت ثبت شده اقدام نمایید.


اگر یک مرکز درمانی از پذیرش دفترچه یا نسخه الکترونیک بیمه سلامت امتناع کرد، چه کنیم؟


ضمن بررسی دلیل این موضوع میتوانید برای پیگیری با شماره 1666 تماس بگیرید.


در صورت نارضایتی از رفتار پزشک، پرستار یا کارکنان، آیا می‌توان شکایت کرد؟


با شماره گیری 1666 یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.


آیا بیمه سلامت بر عملکرد و کیفیت مراکز طرف قرارداد نظارت دارد؟


بیمه سلامت بر عملکرد تمامی مراکز طرف قرارداد نظارت دارد.


چه تخلفاتی از سوی مراکز درمانی شایع است؟


دریافت مبلغ بیش از فرانشیز، محاسبه آزاد خدمات سلامت و دارو، عدم پذرش بیمه شده، رفتار نا مناسب و ... در صورت داشتن نارضایتی می توانید جهت بررسی از طریق شماره گیری 1666 اقدام به پیگیری نمایید.


بخش نظارت سازمان بیمه سلامت، پل ارتباطی مهم میان مردم و ساختار رسمی درمانی کشور است. گزارش‌های مردمی، مهم‌ترین منبع برای شناسایی ضعف‌ها و تخلفات هستند. با مشارکت فعال شما، کیفیت خدمات ارتقا خواهد یافت و حقوق بیمه‌شدگان بیش‌ازپیش حفظ می‌شود.

مطالب مرتبط

ضدعفونی معابر عمومی به صورت مستمر تا رفع خطر

به گزارش مفتاح وبه نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در گفتگوی هفتگی با رادیو اصفهان ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) و روز پ...

پاسپورت واکسن؛ جنجال تازه کرونا

مطرح شدن ایده پاسپورت کرونا که حضور در اماکن عمومی و مسافرت را مجاز می کند، جنجال زیادی در کشورهای جهان به راه انداخته است. همشهری- سمانه معظمی: یکی ا...

مرگ بیش از ۸۰۰ اسپانیایی در یک روز

به گزارش مفتاح وبه نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آخرین اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان و پیامد های گوناگون آن در کشور های مختلف و همچنین راه های...