14:51 1403/05/11

به گزارش پایگاه خبری مفتاح، اصغر کشاورزراد در آیین بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهدای بهاران و کیلومتر ۳ تا ۷ حلقه چهارم ترافیکی اصفهان که با حضور اصحاب رسانه و جمعی از مدیران شهری و استانی برگزار شد با اعلام این خبر گفت: حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان به طول ۷۸ کیلومتر و عرض ۶۵ تا ۷۵ متر، از ابرپروژه‌های شهر به‌شمار می‌رود و از سال‌های گذشته در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

او با تاکید بر اینکه رینگ چهارم حفاظتی  نقش موثری در کاهش ترافیک و ترافیک رینگ سوم دارد گفت: 60 درصد از کیلومتر صفر تا 3 در این دوره انجام شده و کل کیلومتر 3 تا 7 کیومتر رینگ در این دوره اقدام شده است. 

وی افزود: احداث تقاطع‌های غیرهمسطح استقلال، بلوار رضوان و اشکاوند در این ابرپروژه در دوره‌های قبلی اجرایی شده و در این دوره مدیریت شهری، از کیلومتر ۳ تا ۷ این پروژه با اعتبار ۶۱۰ میلیارد تومان اجرا و تکمیل شده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه از کیلومتر صفر (تقاطع شهید سردار سلیمانی) تا کیلومتر ۳ پروژه حلقه چهارم نیز تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: همچنین عملیات احداث کیلومتر ۶۵ تا ۷۸ آغاز شده و احداث تقاطع شهید فخری‌زاده و تعریض پل رودخانه زاینده‌‌رود نیز ذیل این پروژه در دستور کار قرار دارد. تلاش می کنیم در مدیریت شهری در یک سال اخیر 20 کیلومتر از رینگ را عملیاتی واجرا کنیم. 

آزادسازی ۳۲ هکتاری برای احداث کیلومتر ۳ تا ۷ حلقه چهارم ترافیکی شهر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه روند احداث کیلومتر ۳ تا ۷ ابرپروژه حلقه چهارم ترافیکی از مردادماه سال ۹۸ آغاز شده است، گفت: تاکنون آزادسازی ۳۲ هکتار ملک برای این پروژه انجام شده که از این میزان، ۲۲ هکتار اعیانی و غیرمسکونی بوده است.

هوشنگ نظری‌پور با اعلام اینکه توافق برای آزادسازی‌های مذکور از مهم‌ترین اقدامات در منطقه ۱۵ بوده که با تلاش و پیگیری قابل‌توجه مدیریت شهری انجام شده است، تاکید کرد: خوشبختانه در روند توافقات و آزادسازی‌ها، اجازه نداده‌ایم تاکنون هیچ اجحافی در حق مالکان صورت گیرد. توافقات زیادی انجام شده و مردم خاتون اباد و دهنو بسیار با شهرداری همکاری داشته اند. 

 

جایگاه ویژه اقدامات عمرانی در برنامه‌های مدیریت شهری اصفهان

رییس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان هم اظهارکرد: احداث ‌و‌ تکمیل پروژه‌های زیرساختی از رویکردهای جدی مدیریت شهری در این دوره بوده که حلقه چهارم ترافیکی ازجمله این ‌پروژه‌ها است.

رسول میرباقری افزود: امروز، مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان خط دوم قطار شهری و حلقه چهارم ترافیکی است که اگرچه در معرض مشاهده شهروندان قرار ندارند، اما با جدیت در دست تکمیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: بودجه عمرانی شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری هرساله افزایش داشته که نشان‌دهنده جایگاه ویژه اقدامات عمرانی در برنامه‌های شهرداری اصفهان است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح یکی از پل‌ها و بخشی از رینگ چهارم هستیم، گفت: با ۷۰۰ میلیارد تومان می‌شد چند پروژه خوب و جلوی چشم مردم افتتاح شود، اما مدیریت شهری اصفهان در دوره ششم به دنبال پروژه‌های زیرساختی است.

میرباقری با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر در حال حاضر زیرِ زمین شهر در مترو و اطراف شهر در قالب پروژه رینگ چهارم است، ادامه داد: هر یک متر کار کردن در زیرزمین سختی و هزینه زیادی دارد، اما امیدواریم خداپسندانه باشد؛ وظیفه امروز ما رفع آلودگی و ترافیک شهر است که با انجام این پروژه‌های عمرانی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه امیدواریم همان‌گونه که از لحاظ فرهنگ و معنویت شاهد اتفاقات خوب هستیم، پروژه‌های عمرانی نیز انجام شود، گفت: این پروژه‌ها باید به خوبی انعکاس پیدا کند قبل از اینکه دشمنان مردم را مأیوس کنند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بودجه عمرانی در دو سه سال اخیر هرسال حتی ۱۰۰ درصد افزایش داشته که نشان‌دهنده فعال و پویا بودن کارهای عمرانی شهر است و امیدوارم بتوانیم همان گونه که این شهر را زیبا تحویل گرفتیم به آیندگان تحویل دهیم.

مطالب پیشنهادی