20:25 1400/01/18

به گزارش مفتاح، دکتر رضا فدایی مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در اسفند ماه با افزایش بیماری کرونا مواجه بودیم گفت: سفرهای نوروزی،  مسافرت ها و تجمع مردم، محدود نکردن مبادی خوزستان وضعیت پیش رو را به وجود آورده است.

فدایی با اشاره به اینکه مراکزی که به شکل سرپایی ویزیت می‌کنند موارد مثبت آنها از ۳۰۰ مورد به ۱۶۰۰ مورد مثبت رسیده است گفت: آمارنزدیک به ۵ برابر شده است و رشد بسیار شدیدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دو هفته طول میکشد تا آمار به صورت افقی در بیاید افزود: در این شرایط و با توجه به شیوع ویروس به سختی آمار به سطح افقی خواهد رسید. در حال حاضر ۱۴۰۰ تخت بیمارستان اشغال شده و اکثر بیماران با مدل انگلیسی بستری میشوند.

اورعایت نشدن فاصله اجتماعی دورهمی خانوادگی، افزایش دید و بازدیدها وسر زدن به بزرگترها را دلیل افزایش شیب تند بیماران مبتلا به کویت ۱۹ عنوان کرد و افزود: رعایت نشدن درست قرنطینه بیماران مثبت ورعایت نکردن دستورالعمل‌ها ما را در شرایط فعلی قرار داده است.

 فدایی با تاکید بر اینکه امروز تدفین‌ها سه برابر شده و در این شرایط رکن اول آگاهی مردم است گفت: خطر جانی بسیار جدی است و ما نیازمند نگرانی مردم هستیم. تعطیلی صنوف تا حدودی تاثیرگذار است اما باور اشتباهی که در مردم وجود دارد باید اصلاح شود و مردم باید نسبت به بیماری نگران باشد.

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اضافه کرد: افراد با دیدن علائم بدن درد، تب، سرفه، آبریزش بینی و علائمی از این قبیل باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند ودارو دریافت کنند و از خود درمانی جلوگیری کنند.

 

او با تاکید بر اینکه چاره نهایی کرونا واکسیناسیون خواهد بود گفت: در حال حاضر سفرها باید مطلقاً ممنوع شود و افراد از ماسک و ضدعفونی کننده استفاده کنند. تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار نفر واجد شرایط در بخش درمان و بهداشت از ۲۱ بهمن واکسیناسیون شدند که البته هنوز این واکسیناسیون به صورت  کامل تمام نشده است.

مطالب پیشنهادی