21:47 1400/01/17

 

به گزارش مفتاح، هنوز از قسم و آیه وزیر بهداشت مدت زیادی نمی گذرد که صحبت ها وپیش بینی هایش برای شیوع موج چهارم به وقوع پیوست. اعمال نشدن محدودیت ها در تعطیلات نوروز و درست عمل نکردن ستاد استانی کرونا کار را امروز در اصفهان به جایی رسانده که موجی از بیماران روانه مراکز درمانی شده اند. آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شیب بسیار تند و انفجاری شناسایی، بستری و فوت بیماران در استان از اثرات تجمعات اسفندماه است که از ابتدای فروردین آغاز شد. 

 وی در ادامه افزود: بیماران جدید و موارد بستری، هر دو نسبت به قبل از تعطیلات، ۳ برابر شده که رقم بی سابقه‌ای است، ضمن اینکه تقریباً از امروز تعداد بیماران با شرایط حاد و نیاز به بستری در بخش آی سی یو بیمارستان و نیز موارد فوت بیماران رو به افزایش است

نجیمی گفت: موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها در حال ۴ رقمی شدن و رسیدن به مرز هزار بیمار در روز است.

بنا به گفته او، شهرهای استان اصفهان یکی بعد از دیگری از رنگ آبی به زرد، زرد به نارنجی و نارنجی به قرمز تبدیل می‌شوند، روز گذشته دو شهرستان آبی خور و برخوار به رنگ زرد تغییر پیدا کرده و در استان شهری به رنگ آبی وجود ندارد.

در حال حاضر، وضعیت شهرستان‌های شاهین شهر و میمه، فلاورجان، نجف‌آباد و لنجان نیز قرمز شده است، پیش از این ۲ شهرستان گلپایگان و خوانسار در استان اصفهان در وضعیت قرمز بودند که بر این اساس هم اکنون ۶ شهرستان قرمز در استان داریم.

مطالب پیشنهادی