20:36 1400/01/17

به گزارش مفتاح وبه نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، حجت‌الله غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در زمان حاضر ۱۷ شهرستان استان اصفهان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد و طرح جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی از امروز با شدت و بازرسی بیشتری اجرا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها به همه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها، اتحادیه‌ها و صنوف ابلاغ شده است، اظهار داشت: نخستین محدودیت مربوط به اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی است که در شهرهای قرمز تا یک سوم کارکنان برای خدمات ضروری می‌توانند حضور داشته باشند و بقیه به صورت دورکاری فعالیت کنند.

 

غلامی با اشاره به اینکه در شهرهای نارنجی نیز تا دوم سوم کارکنان برای خدمات ضروری و تا یک دوم برای کارهای عادی می‌توانند در اداره حضور داشته باشند و بقیه دورکار باشند، ادامه داد: تصمیم گیری درباره دورکاری با بالاترین مقام دستگاه اجرایی و اولویت با بیماران زمینه ای و مادران باردار است.

 

وی محدودیت دوم را مربوط به مشاغل دانست و گفت: طی هماهنگی با اتاق اصناف و ابلاغ به همه اتحادیه از امروز مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در شهرهای قرمز و سه و چهار در شهرهای نارنجی باید تعطیل شوند.

 

غلامی تاکید کرد: اگر واحدهای صنفی محدودیت‌های ابلاغ شده را رعایت نکنند تا ۱۵ روز پلمب خواهند شد.

 

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان با بیان اینکه برگزاری آیین‌های مذهبی و فرهنگی در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه نیز در این شهرها برگزار نمی‌شود.

 

وی محدودیت‌های دیگر را مربوط به تردد خودروها در شهرهای قرمز و نارنجی خواند و اضافه کرد: تردد خودروهای با پلاک غیر بومی در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

 

غلامی ادامه داد: منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در شهرها نیز همچنان برقرار است و رعایت نکردن آن ۲۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

 

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم و واحدهای صنفی و تولیدی وضعیت استان اصفهان در زمینه همه گیری بیماری کووید ۱۹ بهبود یابد و شهرستان ها به شرایط زرد و آبی برگردند.

 

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در سامانه ماسک، ۱۰ شهرستان اصفهان، کاشان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، فریدن، فلاورجان، گلپایگان، خوانسار، لنجان و نجف آباد در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر)، هفت شهرستان اردستان، آران و بیدگل، خمینی شهر، مبارکه، نایین، بویین میاندشت و تیران و کرون در وضعیت نارنجی (پر خطر) و هفت شهرستان دیگر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

تعداد بازدید:

مطالب پیشنهادی