20:29 1400/01/17

به گزارش مفتاح، فرماندهی انتظامی استان در اولین نشست خبری سال جدید با اصحاب رسانه با اشاره به شعار سال مبنی بر  پشتیبانی از تولید و مانع زدایی، به  رسالت پلیس درتحقق این شعار تاکید کرد و گفت: پلیس در راستای ماموریت ها در بحث تولید و رفع موانع و پشتیبانی ها  به میدان خواهد آمد تا در کنار سایر سازمان ها بتواند شرایط خوبی برای تولید فراهم کند.

 

سردار محمدرضا میرحیدری ضمن تشکر از مردم برای همراهی با پلیس ،چهارشنبه آخر سال گذشته  را چهارشنبه آرامی عنوان کرد و این را ناشی از توجه مردم و فرهنگ بالای همشهریان دانست.

 او ضمن اشاره به فرهنگ دینی و تمدن بالای مردم اصفهان تاکید کرد، دشمنان تلاش داشتند تا از شبکه های مختلف برای تحریک جوانان اقدام کنند و ناامنی و حادثه رقم بزند، اما مردم بزرگوارانه با رعایت حرمت ها و پروتکل ها چهارشنبه آخر سال خوبی را در محله ها و سطح شهر برگزارکردند.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص دستاورد طرح نوروزی که در حوزه ترافیکی از ۲۵ اسفند و درحوزه انتظامی از ۲۷ اسفند تا ۱۴ فروردین شروع شد، گفت: با توجه به نظم حاکم از انتقال و ورود مجرمین و حرکت آنها از سایر استانها به اصفهان ممانعت به عمل آمد و مشکلات کمتری در استان داشتیم.

 

کاهش سرقت در نوروز 1400

طبق گزارش فرماندهی انتظامی استان، با تلاش  پلیس در نوروزبا کاهش  ۱۱ درصدی سرقت‌ها مواجه بوده‌ایم. جرایم خشن ۹۷% ،سرقت مغازه ۴۹%، منزل شش درصد، اتومبیل از ۳۱ درصد، اماکن ۵ درصد کاهش داشته است.  سرقت داخل اتومبیل ۲۸% و سرقت قطعات خودرو نیز ۴۸ درصد کاهش داشته است. میزان کشف نیز در ایام نوروز با رشد ۲۰۰ درصدی مواجه بوده است. همچنین در ایام نوروز کشفیات مواد مخدر ۴۷ درصد ،کشفیات سلاح ۱۳۸ درصد، کشف کالای قاچاق  وسیگارت ۷۵۳ درصد، عتیقه 100 درصد، مواد محترقه ۳۳ درصد افزایش داشته و در کل از لحاظ ریالی ۱۰۳ درصد پرونده‌های قاچاق افزایش داشته است.  در خصوص دستگیری نیز در حوزه مواد مخدردستگیری قاچاقچیان  ۱۱۶ درصد و دستگیری معتادان 675 درصد افزایش نشان می دهد. همچنین دستگیری قاچاقچیان کالا ۱۰۹ درصد و سارقین ۳۹ درصد افزایش داشته و در کل با  ۱۶۲ درصد رشد دستیرشدگان مواجه بوده‌ایم.

 

 

میرحیدری با اشاره به جمع‌آوری معتادان متجاهر  با اجرای طرح آرامش در سطح شهر در نوروز1400افزود: تلاش بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و بسیاری از معتادان متجاهرکه علت بسیاری از سرقت های خرد در سطح شهر هستند، جمع آوری شده اند. ولی امیدواریم برنامه ای برای  ساماندهی این افراد صورت بگیرد تا از بازگشت دوباره آنها به جامعه خودداری شود.

 

افزایش 72 درصدی تصادفات جرحی در نوروز

او در ادامه به آمارهای ترافیکی در نوروز اشاره داشت وادامه داد: میزان تصادفات خسارتی در ایام نوروز ۶۱ درصد و فوتی ۲۸ درصد کاهش داشته است، اما در تصادفات جرحی با افزایش ۷۲ درصدی مواجه بوده ایم. تصادفات درون شهری ۴۵ درصد کاهش داشته است و  66درصد تعداد نفر مجروح افزایش داشته، اما آمار فوتی ها  ۳۲ درصد کاهش داشته است.

 

برنامه ویژه پلیس برای کاهش جرایم خشن و افزایش امنیت بانوان

سردار با تاکید بر این که با توجه به تلاش پلیس سهم جرم استان اصفهان از ۷۰ درصد به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته است. در خصوص عملکرد ناجا در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ گفت: در سال گذشته با کاهش سرقت مواجه بودیم. سرقت منزل ۵ درصد، اتومبیل ۲۱ درصد، موتور ۶ درصد، کیف قاپی 2درصد، سرقت محموله  ۲۴ درصد، سرقت احشام  ۲۸ درصد،  جیب‌بری ۳۱ درصد، سرقت داخل اتومبیل ۳ درصد و سرقت  قطعات ۲۸ درصد کاهش یافته است، اما جرایم خشن ۲ درصد افزایش داشته است که با توجه به این افزایش برنامه پلیس  برخورد با جرایم خشن و افزایش احساس امنیت به خصوص برای بانوان در سطح جامعه خواهد بود.

فروش ضایعات وافزایش سرقت از اماکن

در ادامه با توجه به افزایش سرقت از اماکن  ساماندهی نشدن جمع آوری ضایعات ها و جمع آوری ضایعات توسط افراد مختلف را یکی از دلایل افزایش سرقت از اماکن عنوان کرد و افزود: وضعیت به هم ریخته جمع آوری  ضایعات و نحوه نامناسب جمع آوری ضایعات در سطح شهرو سود سرشار از فروش این طلای کثیف  باعث افزایش سرقت از اماکن، باغها و ساختمان های در حال ساخت شده است.  پلیس راه و پلیس راهور موظف شدند از ابتدای اردیبهشت با وانت ها و خودروهای حمل ضایعاتی که به صورت غیرقانونی در سطح شهر فعالیت می‌کنند، برخورد داشته باشند.

 وی تأکید کرد افرادی که مبادرت به جمع‌آوری ضایعات می‌کنند باید ساماندهی شود وبه  وضعیت نامناسب این افراد در سطح شهر باید رسیدگی شود.

افزایش 10 درصدی کشفیات در سال 99

فرماندهی انتظامی استان  خصوص کشفیات گفت: در سال ۹۹ کشف به وقوع ۱۰ درصد افزایش داشته و در کل ۷۹ درصد کشفیات داشته ایم و تلاش می کنیم تا با کشف اموال مردم این اموال به موقع به دست مردم بازگردد. همچنین

کشف مواد مخدر ۱۹ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته و نزدیک به ۵۰ تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

 

برخورد با باندهای قاچاق اسلحه از مبادی وردی کشور

وی همچنین با اشاره به کشفیات ۵۳ درصدی سلاح در استان درخصوص این افزایش گفت: ما در حوزه سلاح شکاری مشکل داریم. البته این نکته را باید گفت که این سلاح ها برای ایران و به منظور ایجاد ناامنی در کارخانه های نزدیک مرزهای ایران تولید و به داخل کشور قاچاق می شود.

وی با تاکید بر تغییر تاکتیک دستگاه قضایی ونیروی انتظامی در خصوص برخورد با قاچاق سلاح گفت:  تاکتیک ما برای جمع‌آوری از سر منشا است. پلیس اطلاعات اصفهان نیز در برخورد با سلاح فراتر از مرزهای استان فعالیت داشته و در سایر استان ها با باندهای حمل سلاح برخورد داشته است.

 

پلمپ 96 خانه کلیدی متخلف در نوروز

سردار فرماندهی در ادامه از پلمپ 96 خانه در ایام نوروز خبر داد وگفت: خانه های کلیدی که بعضا توسط باندهای خلافکار در ایام نوروز اجاره داده می شد وافرادی خارج ازاستان برای شیوع فساد این منازل را اجاره می دادند پلمپ و برخورد شد. از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده خانه های  که رفت وآمد مشکوک در محلات دارند، پلیس را در جریان قرار دهند.

 

کشف 300 تن مرغ در مبادی خروجی استان

سردار میرحیدری در ادامه در خصوص برخورد با خودروهای حمل مرغ در مبادی خروجی استان گفت: به دنبال افزایش قیمت مرغ واختلالات در بازار عرضه مرغ با هماهنگی مسولان استان از خروج محموله های مرغ زنده وکشتار از استان جلوگیری به عمل آمد و با 78 خودرو حمل مرغ برخورد شد و 300 تن مرغ برای عرضه به بازار تحویل دستگاه مسئول شد.

 

این مقام انتظامی درباره برخورد با مصرف غیر قانونی برق توسط دستگاه های ماینر و برخورد پلیس با این موضوع گفت: در این خصوص خلا قانونی داریم. باید سیاست گذاری مشخصی اعلام شود و حقوق مردم به خصوص با توجه به کاهش آب و تولید برق رعایت شود.

مطالب پیشنهادی