16:19 1400/01/17
نشریه نشنال اینترست، نام پنج نوع سلاح را در ارتش روسیه عنوان کرد که در صورت شروع جنگ با اوکراین پیروزی مسکو را تضمین می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ستون نویس نشریه National Interest مارک اپیسکوپوس پنج نوع سلاح را در ارتش روسیه نام برد که در صورت شروع جنگ با اوکراین پیروزی مسکو را تضمین می کند.

 

به گفته نویسنده این مقاله ، تشدید درگیری ها در جنوب شرقی اوکراین می تواند به جنگ با روسیه منجر شود. وی خاطرنشان کرد: ارتش روسیه از نظر هوایی و از نظر دفاع موشکی از برتری محسوسی برخوردار است که این امر مشکلات زیادی را برای نیروهای مسلح دیگر کشورها ایجاد خواهد کرد.

مارک اپیسکوپوس معتقد است که اوکراین به دلیل عدم پتانسیل نیروهای مسلح خود قادر به غلبه بر سیستم دفاع موشکی روسیه نخواهد بود. این کارشناس سیستم دفاع هوایی S-400 مستقر در کریمه را نام برد، که می تواند تهدیدی برای تأسیسات نظامی در شرق و مرکز اوکراین باشد. این سیستم روسی قادر است در شعاع 400 کیلومتری هواپیماها، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های دیگر را مورد اصابت قرار دهد.

مورد بعدی در این لیست جنگنده های سوخو Su-35S است که مجهز به موشک های زمین به زمین و بمب های هدایت شونده است. این کارشناس خاطرنشان کرد: هواپیمایی اوکراین به دلیل فرسودگی و همچنین برتری تعداد نیروهای هوافضای روسیه قادر به مقاومت در برابر روسیه نخواهد بود. وی اعلام نمود که در صورت درگیری در خشکی، روسیه از خودروی جنگی پیاده نظام BMP-3M استفاده خواهد کرد. وی معتقد است که با این سلاح نبردها در محیط های شهری رخ خواهد داد و خودروهای جنگی پیاده نظام سبک و قابل مانور برتری قابل توجهی نسبت به تانک ها خواهند داشت. در عین حال در رده بندی تانک ها، در درجه اول T-90M ، نیز بسیار قوی است. این کارشناس خاطرنشان کرد: روسیه از نظر تعداد این تانک ها در جهان مقام نخست را دارد. این تانک، با تانک T-84 اوکراینی "آپلوت" قابل مقایسه نیست.

پنجمین مورد، تانک های روسی 2S19 "Msta-S" است که مجهز به فناوری هدفمند پیشرفته و قادر به شلیک حداکثر هشت گلوله در دقیقه بود.

شایان ذکر است، از ماه فوریه، اوضاع در شرق اوکراین رو به وخامت است. تحریکات توسط نیروهای مسلح اوکراین و بمباران شهرک های موجود بیشتر شده است. روز گذشته در اثر حمله هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی در دونباس ، یک کودک جان خود را از دست داد و یک زن نیز زخمی شد.

مطالب پیشنهادی