17:27 1399/12/03

به گزارش مفتاح وبه نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام اصغر توسلی با بیان اینکه طبق دستورلعمل استانداری تعاملات بین دستگاهی برای حل مشکلات موجود باید برقرار شود، اظهار داشت: در این زمینه تعاملات و جلسات خوبی را با مسئولان مختلف به ویژه دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در استان اصفهان برقرار کرده‌ایم.


وی با بیان اینکه بر اساس نتایج به دست آمده از جلسات با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تعاملات صورت گرفته مقرر شد اجارات موقوفات بخش بهداشت و درمان تا پایان سال پرداخت شود.


معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: البته در حال حاضر جمع بندی میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اداره کل اوقاف مشخص نشده است و باید با میزان اجاره‌ها در شهرستان‌های استان تجمیع شود.


وی در خصوص حل مشکل اوقاف با آموزش و پرورش استان اصفهان در زمینه اجاره بهای موقوفات نیز ابراز داشت: برای این امر جلسه مشترک آموزش و پرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد که بر اساس نتایج به دست آمده از آن جلسه همچنان برگزاری کمیته‌های تخصصی برای پرداخت این بدهی‌ها ادامه داشته و بخشی از بدهی آموزش و پرورش به اوقاف پرداخت شده است.


حجت الاسلام توسلی با بیان اینکه به روز رسانی اجاره مدارس موقوفه نیز در دستور کار است، ادامه داد: تعاملات خوبی با آموزش و پرورش برقرار شده است.


وی همچنین در ادامه با اشار به تعداد پرونده‌های حقوقی موقوفات استان اصفهان در مراکز دادگستری استان اصفهان ابراز داشت: در حال حاضر 500 پرونده در محاکم قضایی در جریان است.


معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص صدور اسناد مالکیتی برای موقوفات استان لاصفهان نیز ابراز داشت: در این زمینه شاهد همکاری خوب سازمان ثبت اسناد با اداره اوقاف بوده‌ایم که نتیجه آن صدور سند برای 65 درصد از موقوفات استان اصفهان است.
وی تصریح کرد: نقشه‌ برداری تعداد زیادی از موقوفات استان اصفهان نیز انجام شده است و به زودی اسناد مالکیتی برای آنها صادر خواهد شد.

مطالب پیشنهادی