دبیر کمیته تحقیق و پژوهش فدراسیون گلف: موفقیت اروگوئه در جذب توریست با توسعه گلف

بازگردانی از احمدرضا دلیران فیروز دبیر انجمن وودبال و دبیر کمیته تحقیق و پژوهش و عضو شورای اطلاع رسانی و بین الملل فدراسیون گلف/اروگوئه دومین کشور کوچک آمریکای جنوبی است که با جمعیت کمتر از ۴ میلیون نفر در سال ۱۸۲۸ پس از یک مبارزه سه جانبه بین سران سه کشور استعماری اسپانیا، برزیل و آرژانتین به استقلال دست یافت.

به گزارش سرویس ورزش پایگاه اطلاع رسانی کشوری مفتاح نیوز؛ فوتبال ورزش اصلی کشور کوچک اروگوئه هست و این کشور دو بار و در سال های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ قهرمان جام جهانی فوتبال شده است.

اقتصاد اصلی کشور اروگوئه به صادرات محصولات کشاورزی وابسته است ولی دولت در سال های اخیر در جذب توریست با گسترش مناطق گردشگری بسیار موفق بوده است که گلف یک بخشی اصلی از این مناطق تفریحی است.

زمین گلف با طراحی راندی تامپسون و کلی موران در سال ۲۰۰۰ بلافاصله پس از افتتاح به جایگاه شماره ۱ اروگوئه رسید اما بسیاری از کارشناسان باشگاه گلف دل را اروگوئه شماره یک انجمن گلف اروگوئه میدانند.
در حال حاضر ۱۱ باشگاه گلف وابسته به انجمن گلف اروگوئه هستند.

در سال ۲۰۱۲ شرکت طراحی آرنولد پالمر قبل از بازگشت به پونتا دل استه مقدمات ساخت یک هتل عالی با زمین گلف را فراهم نمود.

در اینجا بطور مختصر با 4 زمین گلف زیبای اروگوئه آشنا می‌شویم:

1. Carmelo
کارملو در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد و به عنوان یکی از بهترین زمین های گلف در جنوب امریکا شهرت پیدا کرد همچنین بسیاری از گلفرها را به خود جذب کرده است.

2. Cantegril
کانتگریل در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد. این باشگاه در سال ۱۹۵۰ رو به نابودی رفت اما باشگاه کانتری آنرا در اختیار خود گرفت و گسترش داد و مجدد در سال ۱۹۹۰ به اوج خود رسید.

3. Uruguay
باشگاه گلف دل اروگوئه در نزدیکی مونته ویدئو پایتخت اروگوئه و در مسیر ریو دلا پلاتا است.
آلیستر آنرا در سال۱۹۳۰ طراحی کرده است.

4. Lago
طراح محلی این زمین انریکه سزا بود در بین درختان کاج لاگو بود که دارای 3 سایت برای بازی است.

احمدرضا دلیران فیروز دبیر و عضو هیئت رئیسه انجمن وودبال و دبیر کمیته تحقیق و پژوهش و عضو شورای اطلاع رسانی و بین الملل فدراسیون گلف

منبع : Top 100 Golf Courses 

مطالب پیشنهادی