12:58 1399/09/01

رئیس هیئت امنای مرکز جهانی رفراندوم فلسطین رفراندوم فلسطین و عملکرد مدعیان حقوق بشر

سرویس بین الملل مفتاح نیوز؛ فلسطین سرزمین ملتی است که قریب به 70سال در عرصه جهانی توسط غاصبان خاک و حیات، غرق در آتش و خون است و چه جان‌های پاکی که در پی عزت و آزادی خود سینه سپر کرده و فریاد آزادی‌خواهی سر داده و لایق شهادت گشته‌اند.
 در این میان در سال‌93 مقام معظم رهبری با طرحی راهبردی جهت حل مسأله فلسطین اقدام به اشتراک‌گذاری نظرات عمومی مردم جهت تعیین حکومت مورد تأیید اکثریت را مطرح نموده و طرح رفراندوم(همه‌پرسی)بزرگ از مردم فلسطین را برای احیای حقوق حقه تعیین حاکمیت ملی خود اعلام فرمودند. طرحی که توسط سازمان‌ملل‌متحد به‌عنوان طرح راهبردی ایران برای حل مناقشه فلسطین در این سازمان ثبت گردید.
طرحی که بر اساس نظریه تفکر دموکراسی پایه‌گذاری شد و مورد تأیید جامعه عقلایی دنیاست، این مهم همچنان در بیانات اخیر رهبر انقلاب (مُدَّ ظِــلُّــهُ العالی) در مورخ بیست‌و‌یکم خرداد97 در جمع فرهیختگان دانشگاه مجدداً مطرح شد و توجه جامعه جهانی را به خود معطوف کرد. در این میان دو اتفاق قابل توجه است:
الف: غرب و جامعه غربی که مدعی اصول و تفکر دموکراسی است و در تمام شعارهای خود به این حوزه توجه جدی دارد و کشورهای دیگر را نیز به همین دلیل مورد مواخذه قرار می‌دهد، حال باید در قبال این طرح جهانی پاسخ‌گو باشد که آیا در عمل، به باور دموکراسی حق مردم بر شیوه زندگی خود، پایبند هستند یا خیر؟ طبیعی است که این آزمون که هوشمندانه توسط رهبری مطرح شده نشانی کامل از عدم شفافیت و راستگویی غرب است که شاهد این اتفاق، عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر است که از زمان اعلام این طرح توسط ایران به سازمان‌ملل نه تنها تن به اجرای آن نمی‌دهند بلکه حتی این موضوع را در بایکوت خبری قرار می‌دهند. این اتفاق به روشنی نشان می‌دهد که غرب و متحدانش نه تنها در عمل، بلکه در راستای گفتمان خود صادق نیستند و مثال دست چدنی در میان دستکشی مخمل قرار دارند که
نه تنها شرایط به حق مردم برای‌شان مهم نیست بلکه حقوق اصلی جامعه انسانی را هم نادیده می‌گیرند.
ب: به همت جوانان بسیجی مومن و ولایی این مرز و بوم از سال‌1395 یک مجموعه مردم‌نهاد تحت‌عنوان مرکز جهانی رفراندوم سرنوشت‌ساز جهانی فلسطین تشکیل گردیده که تمام توان خود را بر احیای فرمایشات مقام معظم رهبری(مُدَّ ظِــلُّــهُ العالی) قرارداد تا با تولید زیرساخت‌های مبتنی با این طرح، اعم از تولید محتوا، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی این طرح بین‌المللی را به گوش مخاطب جهانی رسانده تا در عرصه جهانی فضای این اتفاق روشن شود. فرمایشات گوهربار اخیر رهبری نشان داد که شکل‌گیری این مجموعه و حرکتش در مسیر درست بوده است و البته تکلیف را هم برای این مجموعه سنگین‌تر ساخته تا با قدرتی بیشتر به تلاش جهت این تفکر انسانی والا در راستای احیای حق جامعه مظلوم فلسطین بپردازد‌. بی‌تردید این مجموعه به‌عنوان افسران عرصه فرهنگی باید هوشمندانه و مقتدرانه به وظیفه خود
بر پایه رهنمودهای حضرت امام خامنه‌ای (مُدَّ ظِــلُّــهُ العالی) تا رسیدن به مقصد نهایی عمل کرده و با ایجاد فرصت‌های رسانه‌ای این واقعیت بزرگ را به گوش عالم برساند تا دنیا فاصله واقعی تفکر مردم‌سالاری دینی را با تصویرسازی ظاهری دموکراسی غرب این مدعیان دروغین آزادی، از نزدیک درک کند.

منبع:روزنامه صبح نو/به قلم دکتر علیرضا امینی متخصص حوزه امنیت در سیاست بین الملل 

مطالب پیشنهادی