9:10 1399/08/28

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، حجت‌الله غلامی عصر روز سه‌شنبه گفت: این تصمیم بر اساس مُصوبات ستاد ملی و در ادامه محدودیت‌های جدید برای پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس از چهارشنبه خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به اصفهان ممنوع است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: در این راستا هماهنگی‌ لازم با نیروی انتظامی، ارتش، بسیج، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، فرمانداری و شهرداری‌ها صورت گرفته است.

وی همچنین به تقسیم‌بندی وضعیت شهرهای استان اصفهان بر اساس سه وضعیت قرمز، نارنجی و زرد اشاره کرد و گفت: اسامی شهرها بزودی اعلام می‌شود.

غلامی تصریح کرد: فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهرهای دارای وضعیت قرمز متوقف می‌شود و کارمندان ادارات با یک سوم تعداد در محل کار خود حضور خواهند یافت.

وی به توقف فعالیت مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ در شهرهای واجد وضعیت نارنجی اشاره کرد و گفت: در این شهرها، یک دوم کارمندان در محل کارشان حضور می‌یابند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: در شهرهای دارای وضعیت زرد، تنها فعالیت گروه شغلی ۴ متوقف می‌شود و دوسوم کارمندان می‌توانند در محل کار حضور یابند.

وی همچنین از تعطیلی تمام مراکز آموزشی شهرهای استان در سه وضعیت اعلام شده تا اطلاع ثانوی خبر داد.

گروه شغلی شماره ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، فروشندگان مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز مُتبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مُصلاها،مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خُرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه‌ فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مُبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی شماره ۳ شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینماها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی،کاهش فعالیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره ۴ شامل برگزارکنندگان مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چاپخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دُخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس است.

مطالب پیشنهادی