17:29 1399/08/25

ناظر مسابقات چهل و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم: آموزش بانوان در حوزه قرآن مورد توجه باشد/ لزوم تخصیص بودجه بیشتر در این حوزه

به گزارش مفتاح و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، فرخنده کریم زاده با اشاره به حضور 12 نفر از استان اصفهان برای مشارکت در چهل و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم اظهار داشت: باید توجه داشت که از این تعداد شرکت کننده هفت نفر در بخش حفظ کل شرکت کرده‌اند که در سطح کشور بی‌نظیر است.


وی با بیان اینکه یکی از شرکت کنندگان بخش حفظ کل این دوره از مسابقات در استان اصفهان دارای رتبه بین‌المللی از مسابقات کشور اردن است، اضافه کرد: استان اصفهان در این زمینه بیشترین شرکت کننده را داشته است.


ناظر برگزاری مسابقات چهل و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در استان اصفهان همچنین در خصوص برگزاری مجازی مسابقات کشوری قرآن کریم ابراز داشت: کرونا با همه بدی‌هایی که داشت اما قابلیت‌های زیادی که بالقوه بودند را بالفعل کرد.


وی افزود: اگر کرونا نبود به دلیل فشارهای اقتصادی مجبور به تعطیل کردن بسیاری از مسابقات بودیم اما کرونا این فرصت را به ما داد که این مسابقات را به صورت مجازی برگزار کنیم و از هزینه‌های اسکان، پذیرایی و رفت و آمد کم کنیم و به کیفیت برگزاری آن بیفزاییم.


کریم‌زاده در خصوص ظرفیت‌های آموزشی در حوزه قرآنی برای بانوان در استان‌های کشور گفت: ما در کل کشور در حوزه بانوان فعالیت آموزشی که باید داشته باشیم را نداریم و این امر همواره مورد انتقاد بوده است.


وی تاکید کرد: ضروری است که بخش عمده بودجه‌های قرآنی باید صرف آموزش شود، طی سال‌های اخیر به میزانی که برای مسابقات هزینه شده برای آموزش این هزینه را نداشته‌ایم و با توجه به تجربه امسال می‌توان بودجه‌های اسکان و پذیرایی مسابقات را به بخش آموزش اختصاص دهیم.

مطالب پیشنهادی