20:31 1399/08/15

به گزارش مفتاح وبه نقل از ایلنا، دانیل لاکاله استاد اسپانیایی و تحلیل‌گر اقتصادی با مدرک دکترای اقتصاد است، حوزه تخصصی او اقتصاد جهانی است. وی جزو بیست اقتصاددان برتر جهان است که تاکنون کتاب‌های پرفروشی در حوزه اقتصاد مانند «فرار از تله بانک مرکزی» و «زندگی در بازارهای مالی» نوشته‌ است. کتاب‌های وی به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و چینی و پرتغالی ترجمه و منتشر شده‌‌ است.

لاکاله سخنرانی‌های کلیدی را در معتبرترین انجمن‌ها در سراسر جهان از جمله فدرال رزرو در هوستون، بنیاد هری پایتس در واشنگتن، مدرسه اقتصاد لندن، صندوق انجمن اجتماعی در میامی و مجمع جهانی اقتصاد ارائه کرده است.

وی نظرات خود را پیرامون تنش های میان ایران و آمریکا بیان کرد:

ترامپ یا بایدن برای ایران فرقی ندارد

دانیل لاکاله در ابتدا در مورد شرایط ترامپ در تعداد آرا گفت: ترامپ در یک شرایط و رقابت دشوار و حساس با بایدن برای پیروزی قرار دارد رقابت نزدیک است. من میان این دو برای ایران فرقی نمی‌بینم. اعتقاد ندارم که بایدن یا ترامپ تفاوت‌های چشمگیری در سیاست فعلی ایجاد می‌کنند.

 

نهادهای بین‌المللی مقدمات انتقال دارو و کمک‌های مالی به ایران را فراهم کنند  

وی در ادامه با انتقاد از تحریم‌ها گفت: تحریم حق مردم ایران نیست. ایرانی‌ها نباید با تحریم‌ها زندگی کنند. این تحریم‌ها قابل لغو است. کار دیپلماتیک برای بهبود اوضاع ضروری است. سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی باید به ایران کمک کنند و مقدمات انتقال دارو و کمک‌های مالی را فراهم کنند و با تحریم مقابله کنند.

تحریم نباید دستیابی به دارو یا واکسن احتمالی را تحت تاثیر قرار دهد

این تحلیلگر اسپانیایی یادآور شد: تلاش‌های دیپلماتیک باید تجدید شود، تحریم‌ها برداشته ‌شوند. تلاش‌های دیپلماتیک باید تقویت شود. نباید فراموش شود که تحریم‌ خود یک جنگ است و جایگزین اقدام نظامی است پس شرایط دشواری است. تحریم نباید دستیابی به دارو یا واکسن احتمالی را تحت تاثیر قرار دهد.

اروپا از آمریکا دور نمی‌شود

وی در مورد روابط ایالات متحده و اروپا گفت: ایالات متحده و اروپا، متحد هستند و همچنان اتحاد ادامه خواهند داشت حتی اختلاف‌ها هم آن‌ها را دشمن نمی‌کند. حتی در دوره دوم ترامپ آن‌ها متحد می‌مانند.

دیپلماسی، شفافیت در مورد برنامه هسته‌ای ایران و پایان تهدیدها، تنها راه بهبود روابط

لاکاله تاکید کرد: در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ، تنها یک راه برای بهبود روابط با ایران وجود دارد، دیپلماسی، شفافیت در مورد برنامه هسته‌ای ایران و پایان تهدیدها از جانب طرفین. باید دیپلماسی برای کاهش تنش به کار گرفته شود‌. استفاده از مذاکره نه جنگ گامی مهم است.در این صورت ایران می‌تواند از همکاری با اروپا بهره‌مند شود. بنابراین گزینه افزایش تنش و درگیری نظامی رد شده است.

مطالب پیشنهادی