19:19 1399/07/24
 
به گزارش مفتاح و به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت؛ آقای عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: وزارتخانه‌های کشور، اقتصاد و راه و شهرسازی براساس مفاد قانون تسهیل ازدواج جوانان دارای وظایفی در این حوزه هستند، اما متأسفانه هیچ یک از این وزارتخانه‌ها قانون مصوب مجلس را اجرایی نکرده اند.

وظیفه وزارت کشور در اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان چیست؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: وزارت کشور درخصوص اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان، حسب تکالیفی همچون تشکیل کمیته سامان ازدواج در استان‌ها و تامین فضا برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج جوانان چه اقداماتی انجام داده است، علت عدم اجرای کامل تکالیف قانونی چیست؟

وی همچنین گفت: بر اساس ماده ۱۳ قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب ۱۳۸۴، وزرای امور اقتصاد و دارایی، کشور و راه و شهرسازی، مسئول حسن اجرای این قانون در برابر مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با استناد به مواد ۴ و ۶ این قانون بر تشکیل کمیته سامان ازدواج در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها و همچنین تامین فضا برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج تأکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت مبحث ازدواج جوانان و تاکیدات مقام معظم رهبری، دلیل اجرای نشدن کامل و پیگیری این تکالیف قانونی توسط وزارت کشور با گذشت نزدیک به ۱۵ سال از زمان تصویب قانون چیست؟

وزارت راه و شهرسازی و اقتصاد به وظایف قانونی خود عمل نکرده‌اند

آقای مقتدایی در ادامه تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید توضیح دهد که دلیل اجرای نشدن قانون تسهیل ازدواج جوانان توسط وزارت راه و شهرسازی در خصوص تامین مسکن موقت برای زوج‌های جوان، وام مسکن و وام ودیعه اجاره برای جوانان چیست؟

وی گفت: در مواد ۲، ۳ و ۹ این قانون بر احداث مسکن موقت جهت تحویل به زوج‌های جوان به مدت حداکثر سه سال تأکید شده، چه اقدامی در این راستا صورت گرفته است؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: این قانون به وزارت اقتصاد و دارایی تکلیف کرده که برای اعطای تسهیلات برای ازدواج جوانان، وام ودیعه جهت اجاره مسکن و وام خرید مسکن اقداماتی را انجام دهد که لازم است این وزرا توضیح دهند در رابطه با این قانون چه گام‌هایی برداشته شده است.

مطالب پیشنهادی