به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان در آیین رونمایی از طرح ملی کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران که با حضور دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وآیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در محل سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار داشت:انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه نشان از قدمت دین و مذهب شیعه دراین منطقه می باشد و سرآغاز یک اتفاق خوب برای اهتمام به این کتاب بزرگ است.

 

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نهج البلاغه در بین ما شیعیان غریب و مظلوم است تصریح کرد: ما وظیفه شرعی خود می دانیم که در این مسیر تمام همکاری لازم را داشته و از هر آنچه نیاز است دریغ نکنیم و رسالت داریم که هرچه از دستمان بر می آید برای نجات از این غربت داشته باشیم.

 

وی افزود:امید است انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه سرآغاز یک اتفاق خوب برای اهتمام به این کتاب بزرگ باشد .

 

وی بر ضرورت تسریع این فرهنگ در سطوح مختلف به عنوان یک اصل تأکید کرد و گفت: با استفاده از روش های نوین خلاق مدارانه باید آموزش نهج ابلاغه را در استان اصفهان و کاشان در دستور کار قرار دهیم این فرصت برای آخرت مانند ابری زود گذر است و باید بتوانیم برای خودمان جامعه با استفاده از تمامی امکانات و روش ها بهره مندی لازم را داشته باشیم.

 

دکتر رضایی با اشاره به این که در طول تاریخ استان اصفهان در عرصه های فرهنگی،علمی و دینی سرآمده بوده است تصریح کرد:کاشان یکی از نخستین شهرهایی بوده که مردمانش به دین مبین اسلام و مذهب شیعه گرویدند و شخصیت هایی نظیر ملامحسن فیض- ملافتح الله کاشانی- ملااحمد وملا محمد نراقی- ملا حبیب الله شریف- غیاالدین جمشید کاشانی- محتشم کاشانی- صباحی بیدگلی- قصاب کاشانی و ... در این شهر سرآمد بوده اند.

 

استاندار اصفهان گفت:کاشان امروز دارای بیش از هزار حافظ قرآن ،حافظ نهج البلاغه و صحیفه السجادیه است که قطعاً جایگاه بزرگی را در زمینه قرآنی به خود اختصاص داده است.

 

در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و استاندار اصفهان از پوستر اولین پایتخت نهج البلاغه ایران رونمایی شد.

 

طرح ملی پایتخت نهج البلاغه ایران به منظور زمینه سازی برای توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه های ناب علوی در میان آحاد جامعه طراحی شده است همچنین در این مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد و استانداری اصفهان با موضوع حمایت از اجرای این طرح ملی نیز امضا شد.

 

 

مطالب پیشنهادی