9:19 1399/07/19

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان حجت‌الله غلامی گفت : با توجه به تفویض اختیار ستاد ملی کرونا به ستاد استانی، محدودیت های مقابله با کرونا در استان اصفهان یک هفته تمدید شد .


غلامی تصریح کرد :برنامه آموزش در مدارس، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، خصوصی، زبانسراها و کتابخانه‌ها از نوزدهم مهر ماه به مدت یک هفته ی دیگر به صورت غیرحضوری خواهد بود.
وی افزود : همچنین مراکز پُرخطر مانند استخرها، باشگاه‌ها، تالارها، سالن‌های ورزشی، سینماها، موزه‌ها، چایخانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، بازارهای محلی، گیم‌نت‌ها، جمعه‌ بازارها، شنبه‌بازارها و دوشنبه‌ بازارها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، باغ‌وحش‌ها و شهربازی‌ها از نوزدهم مهر به مدت یک هفته دیگر تعطیل خواهند بود.
غلامی اظهار داشت: مراسم نمازجمعه نیز در تمام شهرستان‌های استان نخواهد شد.

وی گفت: به‌منظور کاهش حجم مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی، قانون زوج و فرد خودروها نیز تا پایان آبان‌ سال‌جاری در شهر اصفهان اعمال نخواهد شد.

غلامی تاکید کرد: رستوران‌ها با چیدمان ۵۰ درصد ظرفیت خود و فست‌فودی‌ها فقط بصورت بیرون‌بَر سرویس‌دهی خواهند کرد.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا در باره دورکاری کارمندان نیز گفت: اولویت استفاده از دورکاری با افراد دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار است و در باره سایر کارمندان نیز با نظر مدیران دستگاه‌ها و مشروط به ارائه مطلوب خدمات به ارباب رجوع، این کار قابل اجراست.
وی خاطرنشان کرد: هر روز از ساعت ۱۷ روشنایی پارک‌ها به ۶۰ درصد کاهش می‌یابد که پیش از این ۴۰ درصد بود و در مراکز و پارک‌های حاشیه رودخانه نیز محدویت تردد و توقف اعمال می‌شود.
غلامی با درخواست از شهروندان برای خودداری از اتراق در پارک‌ها گفت: شهرداری‌های سراسر استان بویژه شهرهای دارای بوستان حاشیه رودخانه با کمک نیروهای پارکبان و همکاری نیروی انتظامی از توقف افراد در پارک‌ها جلوگیری خواهند کرد.
وی گفت: فروش بلیت برای رفتن به سمت مرزها تا پایان ماه صفر توسط حمل و نقل جاده‌ای ممنوع است و حرکت تمام اتوبوس‌های بین شهری از پایانه اصفهان بدون داشتن بسته‌های بهداشتی برای هر مسافر، ممنوع خواهد بود.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا اعلام کرد: فروشگاه‌ها، بازارها و پاساژها بیشترین حجم تردد را دارند که قرار است بیشتر مورد بررسی قرار گیرند که با توجه به تفویض اختیار به استان‌ها، در باره آن نیز تصمیم‌گیری شود.
غلامی اظهار امیدواری کرد با تمدید یک هفته دیگر محدودیت‌های کرونا در استان اقدام موثری باشد که بازخورد آن بزودی پدیدار شودتعداد بازدید:۲۴۱

مطالب پیشنهادی