14:43 1399/07/15

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان،منصور شیشه‌فروش گفت: بیشتر این نقاط حادثه خیز در اتوبان‌های مسیر  شمال، جنوب و غرب استان اصفهان واقع شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۹ نقطه حادثه‌خیز استان شناسایی شد که ۶۷ نقطه مصوب کشوری بود که از این تعداد ۳۱ نقطه تاکنون با صرف  ۶ میلیارد تومان اعتبار احداث زیرگذر و پلها، ساماندهی سه راهی‌ها، حذف دسترسی‌ها در راه‌های فرعی و روستایی توسط راهداری رفع نقص شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: در سال گذشته ۶۵ نقطه پرتصادف در کلانشهر اصفهان به ویژه در رینگ‌های اطراف شناسایی شد که ۵۰ نقطه با همکاری پلیس راهور و شهرداری رفع نقص شد.

وی ادامه داد: از سویی اداره‌کل راهداری امسال، طرح با عنوان "راهداری محوری" را در قالب رسیدگی به وضعیت یکهزار کیلومتر با اولویت راه‌های شریانی را در اولویت قرار داد که شامل اصلاح شیب شیروانی، نصب گاردریل و علایم، رفع افتادگی شانه ها و لکه‌گیری است.

 

کشته شدن 399 نفر در حوادث ترافیکی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین از کشته شدن ۳۹۹ نفر در حوادث ترافیکی درون شهری و برون شهری ۶ ماهه امسال خبر داد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۲ نفر در حوادث ترافیکی برون شهری و ۱۴۷ نفر در تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند.

 

شیشه‌فروش یادآور شد: از مجموع کشته‌شدگان حوادث ترافیکی درون شهری، ۶۴ نفر مربوط به موتورسیکلت‌سواران و ۴۳ نفر عابر پیاده بودند.

وی با اشاره به چند حادثه دلخراش در ماه‌های اخیر در استان گفت: بنا به اعلام اداره‌کل راهداری استان علت بسیاری از این حوادث عامل انسانی بوده ولی نمی‌توان تاثیر عواملی دیگر مانند جاده و خودرو را کم دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بر این اساس در جلسه مدیریت بحران حوادث ترافیکی، برنامه‌هایی به تفکیک دستگاه‌های مسوول ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد که برای نقاط پرتصادف شهری، تیمی مشترک از  حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و پلیس راه در رینگ ها و بزرگراه‌های کلانشهر اصفهان به بررسی فنی و رفع خطر از نقاط حادثه‌خیز بپردازند.

شیشه‌فروش، استقرار جرثقیل در مناطق پرحادثه و بزرگراه‌هایی مانند شهید خرازی، چمران، دستجردی،  اقارب پرست، صیاد شیرازی، آقابابایی، اردستانی و ردانی پور که آمار تصادفات در آن مسیرها بالاست و با بارندگی و لغزندگی تشدید می‌شود صورت گیرد.

وی ادامه داد: در جاده های شهری، وضعیت آسفالت ها بررسی، نصب تابلو و گاردریل ، شیار زدن روی جاده و  اقدامات برای جان پناه و موارد دیگر در دستور کار قرار گیرد.

برخورد با خودروهای "شوتی"

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: برای  تردد خودروهایی که با عنوان "شوتی" معروف هستند و به دلیل حمل کالای قاچاق با سرعت زیاد و یصورت گروهی در جاده‌ها به ویژه اصفهان - شیراز،  اردکان - نایین، نطنز - بادرود ، اردستان - نایین و کاشان - اصفهان می‌رانند و باعث رخداد حوادث برای دیگر خودروها می‌شوند مقرر شد با همکاری دادگستری پیگیری ویژه در قالب گشت و نظارت برای برخورد با این عوامل خطرآفرین در جاده ها انجام شود.

 

به گفته وی بررسی حریم راه‌ها توسط راهداری برای برخورد با کسانی که به این مسیرها آسیب می زنند و یا گاهی جاده‌های دسترسی غیرمجار ایجاد می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی یادآور شد: با توجه به اینکه روزانه یکهزار و ۲۰۰ تانکر حامل سوخت مربوط به شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی در استان عبور می کند و باید با همکاری آن مجموعه، آموزش‌های لازم به رانندگان این تانکرها داده شود و مسیر ایمن برای تردد این تانکرها مشخص شود.

 

شیشه فروش به رانندگان توصیه کرد که قبل از سوار شدن خودرو، وضعیت فنی آن را چک کنند و با رعایت تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت مجاز و استفاده از کمربند ایمنی، خودداری از سبقت غیرمجاز و احتیاط در زمان رانندگی در بارندگی و لغزندگی در جاده‌ها تردد کنند تا مانع از بروز حوادث ترافیکی برای خود و دیگران شوند.

 

بنا بر آخرین بررسی ها، استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومترراه، و ۴۱۲ کیلومتر آزاد راه، ۲ هزار و ۲۴ متر کیلومتر بزرگراه و  پنج هزار و ۵۸ کیلومتر راه روستایی است.

 

 

مطالب پیشنهادی