19:00 1399/07/12

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی روز شنبه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رییس‌جمهوری گفت : در این جلسه که طبق معمول از هر استانی گزارش داده می‌شود،میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصفهان نسبت به استان‌های دیگر در اصفهان کمتر بود که این مهم یکی از دلایل شیوع کرونا در این استان است.

 

وی ادامه داد: از دیگر دلایل ذکر شده در وضعیت نامطلوب استان به لحاظ شیوع کرونا به برگزاری بعضی از مراسم مذهبی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و همچنین بی‌توجهی اصناف نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره شد اما وضعیت ادارات استان بدتر از سایر استان‌های کشور نبود.

 

استاندار اصفهان افزود: بعضی از فعالیت‌ها در هفته جاری در استان تعطیل شد ولی باز مشاهده می‌شود که برخی رعایت نمی‌کنند و بر این اساس از مردم فهیم استان درخواست و استدعا می‌شود که خودشان به کمک ما بیایند و اگر در خیابان با مواردی برخی کردند با رعایت احترام و ادب و حفظ شئونات افراد و به دور از هرگونه برخورد تندی تذکر بدهند.

 

به گفته وی تاکنون واکسن و درمانی برای مقابله با این ویروس ساخته نشده است و این موضوع در زمان حاضر سرابی بیش نیست و حداقل تا پایان امسال واکسن موثری تولید نخواهد شد و یا اگر تولید شود در اختیار ما قرار نخواهد گرفت و بر این اساس تنها راه ممکن پیشگیری است.

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه در اعتقادات و احادیث دینی نیز همواره پیشگیری موثرتر از درمان عنوان شده است گفت: نباید با نزدن یک ماسک، جان همشهری، هموطن و عزیران خود را به خطر بیندازیم.

 

رضایی یادآور شد: رعایت نکردن پروتکل‌ها و بالا رفتن آمار بستری‌ به اقتصاد استان نیز ضربه وارد می‌کند و بر این اساس اصناف و ادارات نباید به افرادی که ماسک نمی‌زنند خدمات ارائه دهند.

 

وی تاکید کرد: اگر در ادارات، بانک‌ها، موسسات و سازمان‌ها به افراد بدون ماسک و کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ارائه خدمت شود یک تخلف عمده محسوب خواهد شد.

 

استاندار اصفهان تصریح کرد: پنهان کردن ابتلا به کرونا یک تخلف ضد انسانی، ضد بشری، و ضد آرمانی است و با اخلاقیات همخوانی ندارد.

 

وی ادامه داد: اگر فرد کارمندی مبتلا شود می تواند ۱۴ روز بدون گرفتن مرخصی به استراحت و درمان خود بپردازد و اگر کاسب و شهروند عادی مبتلا شد با ۲ هفته استراحت می‌تواند مانع به خطر افتادن سلامتی خانواده و اطرافیانش شود.

 

رضایی به مسوولان بهداشتی استان توصیه کرد که از وضعیت افراد مبتلا مطلع شوند و بدانند اداره، خانه و خانواده او کجاست و باید به آنها خبر بدهند و اگر کسی کتمان بکند تخلف بزرگی انجام داده است.

 

استاندار اصفهان یادآور شد: برگزاری روضه و مراسم اربعین واجب نیست و مردم می‌توانند در خانه با احترام و اظهار ادب و زیارت این محبت قلبی خود را به اهل بیت عصت و طهارت (ع) نشان بدهند.

 

وی شهروندان ایرانی را از سفر به خاک عراق برای انجام زیارت اربعین برحذر داشت و گفت: در استان اصفهان برای اربعین راهپیمایی نمادین به سوی امامزاده‌های واجب التعظیم برگزار نمی‌شود.

 

مطالب پیشنهادی