16:19 1399/06/22

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین المل استانداری اصفهان، حجت الله غلامی روز شنبه درجلسه ستاد ملی کرونا گفت: بر این اساس برنامه‌ریزی‌ها و جلسات ستاد استانی کرونا بر بازرسی ها و نطارت مستمر تاکید دارد که در واقع تشکیل ستاد نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی در همین ارتباط بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا با تشکیل ستاد متمرکز نطارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی، تمام تلاش‌ها در استان بر رعایت پروتکل‌های ابلاغ و اعلام شده برای پیشگیری از ابتلا به کرونا صورت می‌گیرد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان در پاسخ به آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در استان یادآور شد: براساس آماری که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان ارائه دادند در مجموع می توان گفت که متوسط میزان بستری‌ها و فوتی‌ها نسبت به جمعیت استان از متوسط کشوری بالاتر است و ما شیب خیلی ملایمی را داریم طی می کنیم و این حسن کار است که با رعایت آن دستورالعمل ها می توانیم این شیب را برگردانیم.

وی برگزاری مراسم‌های خاص در ماه های اخیر شامل برگزاری کنکور و مراسم تاسوعا و عاشورا را در افزایش آمار بی تاثیر ندانست و افزود: برای اریعین مصوب شد که هیچ گونه مراسمی راهپیمایی نه در داخل و نه در خارج کشور به سمت عراق نخواهیم داشت، ولی مراسم عزاداری مشابه ایام تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

غلامی تاکید کرد: اگر رعایت دستورالعمل‌ها را سرلوحه کار خود قرار بدهیم و همگان نکات بهداشت فردی و عمومی را مورد توجه قرار بدهند در راستای نزول منحنی پیش خواهیم رفت و امید است که این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به سخنان امروز رییس جمهوری در جلسه ویدوئو کنفرانس با استانداران گفت: در این جلسه ضرورت بازگشایی دانشگاه‌ها مطرح شد و قرار شد کلاسهای تئوری بصورت مجازی و کلاس‌های عملی بصورت حضوری برگزار و برنامه ریزی شود تا پروتکل ها در کلاسهای حضوری عملی رعایت شود.

غلامی اضافه کرد: همچنین تاکید شد که در یکسری از دروس علوم پایه که به طور قطع می تواند برای سالهای آتی بسیار مهم باشد برنامه ریزی صورت گیرد تا کلاس‌های تقویتی و یا حضوری برگزار شود تا مجموع دانشجویانی که به دانشگاهها ورود می یابند در بحث علوم پایه با ضعف آن علوم مواجه نشوند و بتوانند مقاطع بعدی را به راحتی طی کنند.

وی یادآور شد: بنا به تاکید رییس‌جمهوری تعطیلی دانشگاه‌ها، مساجد، مدارس و تمام کارهای اقتصادی برای مبارزه با کرونا به معنای تسلیم شدن در برابر کروناست و به قطع باید در کنار اهمیت دادن به سلامت شهروندان، معیشت و اقتصاد جامعه را هم در نظر بگیریم.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان افزود: بر این اساس قرار شد ما با تمهیدات بیشتری که می توانیم در زمینه بهداشت فردی و عمومی ایجاد می کنیم و با نظارت‌های مستمر بر پروتکل‌های تدوین و ابلاغ شد، هم سلامت جامعه و هم بحث اقتصاد، معیشت و آموزش جامعه را داشته باشیم.

مطالب پیشنهادی