15:47 1399/06/12

به گزارش مفتاح و به نقل از پایگاه خبری مفتاح، سرهنگ" حسین ترکیان" با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت طلاجات از منازل مردم در منطقه جنوب کلانشهر اصفهان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی و پی جویی دقیق و هوشمندانه به منظور کشف طلاهای مسروقه سرانجام، دریافتند زن میانسالی اقدام به فروش یک قطعه طلای مسروقه به یکی از طلافروشی های سطح شهر کرده است که بلافاصله موضوع را به صورت جدی دنبال کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد فرزندان این زن دارای سوابق متعدد کیفری از جمله سرقت منزل هستند گفت: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی وارد منزل این زن شده و ضمن دستگیری وی 2 فرزند او را به همراه 2نفر دیگر از همدستانشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطر نشان کرد: متهمان پس از دستگیری در تحقیقات صورت گرفته به 10 فقره سرقت طلاجات از منازل مردم اعتراف کردند که برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش طلاجات به سرقت رفته توسط آنان 15 میلیارد ریال بوده است.

سرهنگ ترکیان گفت: سارقان با اطلاع از خلوت بودن آپارتمان ها و عدم حضور ساکنان منازل، اقدام به تخریب درب آن ها کرده و پس از ورود، طلاجات موجود را سرقت و برای فروش، آنها را تحویل مادر خود می دادند تا ردی از آنها بجا نماند اما با هوشمندی بالای ماموران سرانجام در بن بست پلیس گرفتار شدند .

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی گفت: به شهروندان توصیه می کنیم از نگهداری طلاجات،سکه، وجوه نقد بالا و اسناد با ارزش در منازل خود خودداری کرده و این اموال را به صندوق امانات بانک ها بسپارند و یا در یک مکان دور از دسترس و یا درگاوصندوق های مخفی که درون دیوار منزل تعبیه می شوند قرار دهند و با انجام این گونه کارها سارقان را دررسیدن به نقشه خود ناکام بگذارند.

مطالب پیشنهادی