15:52 1399/06/11

مجیدقربانی رنانی در گفت و گو با خبرنگار مفتاح،  با اشاره به نقش هویتی این برج دیده بانی در شهر کوشک ، اظهار کرد: برج‌ دیده بانی واقع در شهر کوشک می‌تواند به عنوان جاذبه‌ ای تاریخی و گردشگری منطقه و حتی شهر اصفهان محسوب شود.

وی تصریح کرد: در قدیم برج هاي ديده باني به عنوان بخشي از نظام دفاعي منطقه، رسيدن به مباني نظري مناسب براي احياي اين عناصر و قرارگرفتن آنها در چرخه گردشگري منطقه بوده اند . که وجود قلعه ها، عناصر دفاعي و برج هاي ديده باني در اين محدوده، نظام دفاعي ويژه اي را پديدمی آوردندکه به صورت جداگانه و منفرد يا در ترکيب با قلعه ها، نمايان می شده است.

وی افزود: اين عناصر دفاعي، به کشاورزان احساس امنيت مي دادو گاه تبديل به محل سکونت دائمي آنها در کنار مزارع مي گرديده است . برج هاي ديده باني شهر کوشک ، از لحاظ نحوه قرارگيري و مکان يابي، فرم و شکل، ساختار و کالبد و جنس مصالح یکی از برج های اصلی قدیمی شهر درقدیم به حساب می آمده که همچون دیگر برج های دیگر دیده بانی به عنوان جایگاه نگهبانی و امنیت شهری از آن استفاده میگردیده است.

شهردار شهر کوشک  با اشاره به پیگیری و رصد روزانه موارد مربوط به درخواست‌های مردمی در فضای مجازی و سایت ، افزود: لکه‌گیری آسفالت معابر اصلی و فرعی سطح شهر از مطالبات مردمی بوده است که توسط نیروهای خدوم شهرداری شهر کوشک به سرانجام رسیده است. 

وی با اشاره به ضرورت رفع عیوب آسفالت شهر نیز گفت: امروز می توانیم بگوییم ۹۰ درصد از مطالبات مردم در بخش آسفالت شهر برآورده شده و شاهد این بوده ایم خیابان ها و معابر اصلی شهر کوشک آسفالت گردیده و نهضت بسیار خوبی در شهر کوشک شکل گرفته است.

قربانی رنانی با اشاره به اجرای طرح نیم میدان در ورودی شهر کوشک ادامه داد: اجرای طرح نیم میدان یکی از مطالبات قدیمی مردم شهر بوده که امروز با بررسی توسط کارشناسان در ورودی اصلی شهر در دست اجراست و در ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: علاوه بر آغاز عملیات پیاده رو سازی وجدول گذاری خیابان بسیج به مبلغ پانصد ملیون ریال، ساماندهی و کانیوگذاری کوچه های فرعی خیابان ولیعصر شهر کوشک نیز به سرانجام رسیده است که تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

شهردار شهر کوشک خاطرنشان کرد: تا کنون ۸۵ توافق در شهرداری شهر کوشک با هزینه ای بالغ بر ۸ ملیارد تومان جهت آزادسازی و عریض سازی خیابان ها انجام شده است که این هم از اتفاقات خوب این دوره شهرداری و شورای اسلامی می باشد.

وی ادامه داد: احداث بوستان همچنین احداث یک زورخانه در شهر از دیگر پروژه‌­های در دست اقدام در سال جاری است.

مطالب پیشنهادی