8:39 1399/06/04

به گزارش مفتاح و به نقل از فارس، رمضانعلی سنگدوینی در خصوص فروش ارواق سلف نفتی و گشایش وضعیت اقتصادی مردم اظهار کرد: قیمت بنزین از هزار تومان به ۳ هزار تومان افزایش پیدا کرد روزانه بین ۹۰ الی ۱۰۰ لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود که اگر این میزان را ضربدر ۱۲ ماه کنیم دولت سالانه حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان از این طریق درآمد کسب می‌کند در حالیکه از سال ۱۳۸۹ تاکنون و با وجود این حجم از تورم حتی یک ریال هم به یارانه‌های مردم اضافه نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه کشور ما مشکل مدیریتی دارد نه مشکل منابع؛ تصریح کرد: مبارزه با فساد باید در اولویت دولت، مجلس و قوه قضائیه قرار بگیرد و ما نمایندگان؛ در مجلس از مبارزه با فساد کاملا حمایت می‌کنیم، خودمان را جای مردم بگذاریم آنهایی که شغلی ندارند چطور با یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی می‌توانند گذران زندگی کنند.

 

* فروش اوراق سلف نفتی در بورس کمکی به اقتصاد محرومان نمی‌کند

 

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص فروش نفت در بورس افزود: دولت قرار است ۲۰۰ میلیون بشکه نفت را وارد بورس کند، عرضه اوراق سلف نفتی در بورس برای جبران کسری بودجه دولت است، اگر دولت می‌خواهد کسری بودجه را جبران کند باید متمم بزند و به مجلس بیاید.

 

سنگدوینی با اشاره به اینکه کمیسیون انرژی اصلا اطلاعی از موضوع نداشت، تصریح کرد: هنوز عرضه اوراق سلف نفتی در بورس به نتیجه نرسیده است.

 

وی تاکید کرد: فروش اوراق سلف نفتی در بورس کمکی به اقتصاد محرومان نمی‌کند، مردم طبقه پایین جامعه مگر می‌توانند نفت بخرند، اصلا برخی از مردم نمی‌دانند بورس چیست، عواید این بورس در اقتصاد نیازمندان و محرومان نمی‌آید، دولت اگر می‌خواهد چنین طرحی را اجرا کند باید تا سال ۱۴۰۰ و به اندازه باقیمانده عمر دولت باشد.

 

*اشتغالزایی هزار نفری در صورت اکتشاف نفت در گلستان

 

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از نظر معیشت و اقتصاد خانواده در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند، برخی از کارهای مردم نیاز به منابع مالی ندارد اگر مسوولان استان و سایر استان در بین مردم بیایند و مشکلات آنها بشنوند و لمس کنند ۵۰ درصد مشکلات مردم برطرف می‌شود.

 

سنگدوینی در خصوص این سوال که ظرفیت‌سازی در حوزه انرژی چه تعداد اشتغالزایی دارد، ابراز کرد: اگر پروژه اکتشاف نفت در گمیشان به بهره‌برداری برسد بیش از ۵۰۰ الی یک‌هزار شغل می‌توان ایجاد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه اشتغال زودبازده نیست، گفت: مردم باید از یک مسیری برایشان درآمد کسب شود عمده فعالیت مردم استان در بخش کشاورزی است می‌توانیم بخشی از معیشت مردم را از بالا بردن مسیر هدفمندی دنبال کنیم، طرح بنزین برای هر نفر در کارت آمده که این طرح اکنون در حال بررسی است.

 

*کارخانه‌های آرد گلستان با 25 درصد ظرفیت کار می‌کنند

 

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص خام‌فروش تولیدات کشاورزی استان گلستان بیان کرد: استان گلستان دومین تولیدکننده گندم باکیفیت در کشور است چرا باید گندم تولیدی استان برای فرآوری آرد به استان‌های دیگر برود در حالیکه کارخانه‌های آرد گلستان با ۲۵ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

 

سنگدوینی یکی از دلایل این ضعف‌ها را فقدان صنایع بزرگ در استان دانست و گفت: در حق استان گلستان اجحاف شده و بی‌عدالتی صورت گرفته است.

مطالب پیشنهادی